Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 1884 ggr
[Ily143]
0

Svårt att få orgasm?

Jag blev av med min oskuld för kanske 8 månader sen med min pojkvän och vi har sex några gånger i veckan. Men jag är inte riktigt säker på om jag får någon orgasm eller hur den ska kännas, när vi har sex känns det oftast mycket skönare under vissa delar men det kan hända ett par gånger under vårat samlag det får mig att tro att det inte är orgasm? Sedan så är det inte alls likt den orgasmen som jag får när jag onanerar (oftast i duschen) men det kanske inte känns på samma sätt? Svårt att förklara hoppas någon förstod…

-Aida-
0

De ska väl kännas ungefär på samma sätt, de kan kännas kanske svagare i samlag eller ännu mer, väldigt olika från person till person hur de känns, man märker i alla fall när man får det, tycker de är nästan som man tappar kontrollen helt över sig själv för den stunden.
Sen är de heller ingen panik om du inte får de i samlag, många kvinnor får inte alls eller har svårt att få under just samlag men kan enkelt ensam.

Anonym
0

Jag tror jag förstår hur du menar, jag har tänkt på samma sak. När jag onanerar känns det på ett sätt och när jag har sex med min kille känns det på ett annat sätt. Jag ser det som orgasm alltihop. Under sex händer det flera gånger att det är mycket skönare, jag brukar tänka att jag "maxar" i njutning och bara tappar kontrollen. Det är olika starkt från gång till gång men alltid skönt. Det går att få orgasm flera gånger under samma sex :)

Så länge det är skönt och känns bra så tycker jag inte du ska grubbla på om det är orgasm eller inte, bara njut!

ChristineL
0

Att det är skönt är ju inte det samma som att få orgasm. Och det är väldigt ovanligt att kvinnor får orgasm bara genom in och ut, de allra flesta behöver stimulans av klitoris för att få orgasm.

Anonym
0

Att skönt inte är samma som orgasm vet jag också (#2). Det jag ville få fram var att orgasmen känns väldigt olika ensam eller med min kille. Väldigt olika! Men jag ser båda som orgasm. Det är omöjligt att beskriva orgasm för mig, men den som blir när vi är två känns så mycket djupare och det är mer känslor inblandade.

Men det viktigaste jag ville var att njuter du och allt känns rätt så är det  (för mig iaf) mindre viktigt om det är orgasm eller inte.

ChristineL
0

#4 - Mitt inlägg i #2 var riktat till TS, inte till dig.

Anonym
0

#5 Då ber jag om ursäkt för att jag tog åt mig… När jag läste vad jag skrivit insåg jag att det kunde tolkas lite hur som helst kring "skönt".

sisela
0

Jag tycker det känns ganska lika, men bättre med partnern. Då det är så väldigt tydligt när det kommer, har jag svårt att förstå hur man skulle kunna missa det,  men kan väl säkert vara olika för alla.