Gravid?
Hej har en fråga bara. Jag och min man hade samlag efter mens i april ungefär runt äl, sen fick jag mens i maj nu för 2v sen, men den va inte alls som den skulle, kort, knappt mensvärk m.m. Min mage blev även svullen igen efter det. Började även må illa men inte på morgonen utan under dagen, mer mot kvällen. Har börjat kissa oftare och mitt humör är som vid pms. Kan jag vara gravid?
Jag tror inte du är gravid, men du kan ju alltid göra ett graviditetstest.
-
Köp graviditetstest och kolla. Det finns alltid en chans/risk för graviditet om man har sex.
Som Challa och Hera säger så är ett test det bästa. Men om du är lite nyfiken omikring kan du fråga dina systrar eller din mamma hur det var för dem. Det ger ingen exakt diagnos eftersom alla kvinnor är olika, men kan vara intressant. 🙂
Ja, du kan vara gravid men det är det ingen här som kan svara på ;)
/Christine
Ska åka o köpa test men vet ni om man köper testen via automaterna som man får ut lapp från eller är de vid kassorna?
#5 På apoteket är det bara att traska in, ta ett test och betala i kassan.
#6 Apoteket är stängt. Imorgon åker jag bort tidigt o kommer inte kunna ta test på ett bra tag.
Ska finnas i storköp också precis som du skriver.
#7 Ah. Tänker du fara utomlands? För testen är ungefär likadana, i vart fall i europa.
#8 På storköp? Bra att veta.
#9 Ska iväg på jobbresa 2v och har en arbetskamrat som är väldigt fast vid mig, vi kommer bo ihop och ja, ska man till affär eller liknande så måste personen följa med så blir svårt o dölja att köpa ett test..
#8 Detta är en mindre affär hemköp, de har en sådan automat, men aldrig tänkt på om de har test vid kassan, på ica vet jag att de har vid kassan. Men Ica stänger snart så hinner aldrig dit..
#10 Googla efter öppna affärer med automater, skaka av dig kollegan på resan, annars vet jag inte.