Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 2236 ggr
[Lilyz]
0

Present till mamma

Min mamma fyller 50 snart och jag har börjat titta efter present till henne. Tänkte höra mig för om någon har lite tips?

Budgeten är ca 1000-1500 kr men billigare gör naturligtvis inget. Kan även tänka mig att ge något hemmagjort, det skulle säkert uppskattas. :)

Hon tycker om djur, hem, trädgård, natur, ljus, te, choklad, kropp och skönhetsvård, kläder, nallar och andra gulliga ting (tänk typiska saker man hittar i presentbutik), mysstunder, allt som luktar gott. Ja listan kan bli hur lång som helst men ni kanske får en liten känsla av hennes person. :)

Hon är dessutom en sån som har typ allt.. Visst kan jag köpa ett doftljus, någon tvål eller lite te men sånt får hon varje födelsedag och julafton osv.. Så jag vill att det ska vara något alldeles extra denna gång!

Några förslag? :D

Åsa S
2

Till såna som har allt kan man ju ge en upplevelse ex. du kan ju ta med mamma ut på teater, konsert eller något annat hon skulle gilla

Själv gav jag min mamma en varmkompost när hon fyllde 50 kanske lite udda men hon blev jätteglad och använder den fortfarande men den börjar bli trasig så hon har börjat prata om att hon skulle vilja ha en ny den är ju nästan 20år gammal vid det här laget. Så det är så olika vad mammor blir glada för att få.

[Lilyz]
0

#1 Tack för svar. Ja en upplevelse vore roligt om jag bara kan hitta något som passar. Vi bor lite illa till så det blir isf att åka en bit för att kunna gå på konsert eller liknande, dels blir det då rätt dyrt med resa och eventuellt boende och dels måste tiden passa oss båda vilket kan vara rätt svårt att få till. Men jag håller ögonen öppna. 🙂

Haha ja det är sant! Alla är så väldigt olika men jag kan inte komma på något hon direkt behöver och inte redan har. 😃

Intehärutandär
1

Min mor fyllde 50 år för 3 år sedan, men jag har faktiskt ingen aning om vad hon fick/önskade. Glömt. Då hon fyllde 40 år önskade hon pengar till en ordentlig hushålls-assistent. Och det fick hon, och kunde köpa sedan.

En upplevelse är ju alltid uppskattat, allt från konserter till spa-weekend.

[Lilyz]
0

#3 Det är ju alltid smidigt när de önskar sig något de behöver.

Ja precis, upplevelse är en jättebra grej. Har inte direkt hittat något som passar bara. Men letar för fullt. 🙂

[SophD]
1

Åk på spa med din mamma? 🙂

[Lilyz]
0

#5 Jag ska kolla vad det kan kosta bara om jag ska betala för oss båda, sen kan det vara svårt att hitta en tid som passar. Men kanske det. 🙂

Blanksteg
1

Groupon brukar ha bra erbjudanden på uppleveser, till rabatterat pris! Finns rabatter på spavistelse, resor, restaurangbesök, frisör, massage, m.m. Beror dock lite på var ni bor och hur långt ni kan resa.

[Lilyz]
0

#7 Vi bor tyvärr inte nära någon av städerna man kan välja på där och resa någonstans fungerar inte. Men tack ändå. 🙂

Karmatarerskanise
1

Ge presentkort på massage :)

[Lilyz]
1

#9 Ja det lutar åt något sånt faktiskt, det eller en ansiktsbehandling. 🙂

Ulla
1

Ansiktsbehandling är sån lyx som jag aldrig skulle kosta på mig själv men uppskatta att få. Det, och så massage förstås. Toppenbra idéer båda två.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

[Björnsax]
1

När jag ska fira någon så brukar jag bara baka tårta eller kakor :)
Billig, rolig och uppskattad present för dom vuxna :)

[Lilyz]
0

#11 Ja, så tycker jag också så tror hon skulle uppskatta det. 🙂

#12 Jättefin gest att baka något. Jag är dock inte så förtjust i att baka och hon är så himla mycket bättre på att baka än vad jag är.😃

Karmatarerskanise
1

Själv brukar jag få ansiktsbehandling. Men jag gillar det inte. Hade mycket hellre tagit massage!

[Lilyz]
0

#14 Ja det är ju så svårt att veta vilket hon föredrar.. Jag skulle tvärtom inte vilja ha massage tex. 🙂