Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 10212 ggr
Anonym
Anonym
0

Konstant kåt-känsla..

Jag slutade med p-piller för ett tag sedan, allt gick bra och jag fick mens efter en månad ungefär, allt gick bra. Men efter ett tag började min klitoris bli ganska hård, jag fick en skön känsla helt utan anledning. Tänkte inte så mycket på det till en början, men sedan blev det hela dagar, spelar ingen roll vad jag gjorde, vem jag umgicks med, om jag var ute eller inne, hade sex eller plockade upp hundskit. Efter någon vecka blev det normalt igen och jag var väldigt glad över detta då det inte heller kan vara så roligt att sitta och äta middag med ens förälder när man känner sig kåt helt utan anledning. Nu är det samma igen, klitoris känns hård, bara jag går i jeans kan det kännas så skönt att jag får nästan panik och vill onanera för att det ska försvinna. Även onanin har blivit annorlunda, kan endast komma en gång nu och om jag eller min sambo fortsätter så blir det väldigt obehagligt, skönt men konstig känsla. Kunde förut komma flera gånger, men det går verkligen inte nu. Mensen har inte kommit än som jag borde ha fått för cirka 2v sedan, har tagit flera gravtest för att vara riktigt säker men negativt varje gång även av olika märken. Står verkligen inte ut längre med den här kåt känslan där nere, hela dagar är det och har inte alls någon koppling till något. Vill inte gå till ungdomsmottagningen, blir könsmottagningen på sjukhuset. Men det känns ändå väldigt privat på något sätt om den här känslan, vet inte hur jag ska förklara det.. Kan man kräva en kvinnlig gynekolog? Någon som varit med om liknande?

[MrDiabolic]
3

Det där låter obehagligt, och inte särskilt bra. Vi män kan få något som heter priapism, vilket beskrivs som "ihållande, smärtsam erektion". Det har inget att göra med kåthet, men innan det börjar göra ont, känns det rent fysiskt som kåthet, även om inte hjärnan är kåt. Det beror vanligen på biverkningar av läkemedel, och det kan t.o.m. vara farligt.

Jag har inte ens googlat nu, men det låter väl inte omöjligt att kvinnor skulle kunna få något motsvarande. Jag tycker du ska få det undersökt, för så där kan du inte ha det. Kåthet ska vara lustfyllt, inte besvärande.

Anonym
Anonym
0

#1 Tack för svar! Det låter som hur jag har det nu, googlade lite och för kvinnor heter det tydligen Clitorism, kunde dock inte hitta så mycket om det. Blev lite orolig nu, kom att tänka på att förut har jag tyckt det är skönt om min sambo tar ganska hårt där i sexuellt sammanhang då, men nu kan det göra ont och riktigt, riktigt obehagligt. Ska kolla upp det så fort som möjligt, är verkligen jättejobbigt och vill gärna inte vara ute bland mycket folk ibland för att det är som det är. Som det är nu äter jag heller inga läkemedel, använde p-piller i flera år och har aldrig varit så här under den tiden..

[MrDiabolic]
0

Om du kan engelska, är artikeln på engelska Wikipedia hyfsad. Jag läste den nyss, och jag tycker det låter precis som du beskriver din situation. Och du måste få hjälp.

https://en.wikipedia.org/wiki/Clitorism

Om man kan kräva en kvinnlig gynekolog, kan jag inte svara på, men jag vet att nästan alla tjejer jag pratat med om sådana saker, har gått till privata gynmotagningar, där det varit kvinnliga gynekologer. Om inte Landstinget kan fixa det, så kolla på Eniro eller Hitta.

[Forest]
0

Det är olika hur känslig man är och har flera kompisar som tycker det är obehagligt efter kommit (när dom har sex). Jag har inte hört att det ändras efter bytt preventivmedel dok men det bör en gynekolog kunna svara på hur det kommer sig, så mitt tips är vänd dig till en gynekolog.

bellanova
0

tycker också du ska gå till gynekolog.Numera så finns det nästan inga manliga gynekologer kvar så chansen är störst att det blir en kvinnlig

Karmatarerskanise
0

5 här finns många manliga.

[Forest]
0

5 🤓Va! Jag får bara manliga varje gång jag ska dit, så här finns det manliga kvar 😎

Scorpio97
0

Min kusin bad specifikt om en kvinnlig gynekolog, och det tyckte dom inte alls var konstigt, så det är nog inga problem med att få det om man vill (:

//Jessie

MsSofieG
0

Det är bara säga när du ringer att du vill ha en kvinnlig gynekolog så fixar de det :)

Anonym
Anonym
0

Tack för allas svar! Jag ringer gynekolog det första jag gör idag måndag, kommer även be om en kvinnlig och om det inte finns möjlighet till det just då så väntar jag eller åker någon annanstans 🙂 Har absolut ingenting emot manliga, men i den här situationen är jag garanterat mer bekväm att prata med en kvinna.

[Forest]
0

10 förstår dig helt ;)

bohan85
0

uppdatera gärna hur det går för dig!

Lia
1

I min stad finns det bara manliga ^^ så första besöket bad jag om en kvinna och fick åka en timme bort till nästa stad. Sen gav jag upp om det. Och jag trivs faktiskt mycket bättre med en manlig nu!