Ta bort fjun?
Jag har massa mörka fjun ovanför munnen, kan man typ noppa bort de såsom man gör med ögonbrynen? Eller kommer det växa ut ännu mer som benhår?
Det kommer inte att växa mera hår men då det växer ut igen kommer det att vara lite grövre och därmed se lite mörkare ut eftersom de är ju nya. Efter en tid bleks ju de och blir "nötta".
Jag skulle ju inte rekommendera att noppa men om de är riktigt synliga så är det kanske lite annorlunda. Kom dock ihåg att alla har fjun där mer eller mindre. Jag har mina och jag tänker aldrig noppa bort dem.
Tyvärr har jag fått lite kommentarer ibland om mina fjun, men ju längre tiden gick desto mindre syntes dom, nu syns de inte alls, jag tog aldrig bort dom.
Kanske vaxa om det verkligen är något som är jobbigt för dig? Inom sin tid blir håret färre med vaxning och till slut växer inget ut längre.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Jag vaxar ibland med Veet's vaxremsor för ansiktet. Det fungerar hyfsat bra. Har ibland blivit lite röd och fått något litet sår, men är man försiktig och noggrann så går det bra. Gör det kvällen innan så har rodnaden lagt sig på morgonen. Har upplevt att fjunen både blivit tunnare och färre efter ett par gånger. Vaxar nu bara kanske 2-3 gånger i halvåret. Har inte jättetydliga strån men ändå något som kan störa mig personligen.