Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 4716 ggr
natha-mjau
0

Förminska näsmusslor

Jag har under flera års tid haft svår nästäppa, vart hos olika doktorer som testat allergier (dock aldrig kanin, som jag misstänker mest) och fått nassonex, men inget har hjälp.
Nu har jag fått förslag att förminska mina näsmusslor eftersom dem är lite svullna, och det kan vara anledningen till att jag är täppt.
Då skulle man göra detta med lokalbedövning och "fräta sönder" dem (doktorns ord) och det gjorde mig jätterädd, för det låter ju hemskt.
Men efter att ha googlat lite, låter det faktiskt inte så farligt.

Är det någon här som har gjort detta ingreppet och kan berätta lite av egna erfarenheter hur det funkar, om det gjorde ont efteråt och om det blev några komplikationer?
Måste boka tid snarast, det vore underbart att bli av med nästäppan, men det låter så läskigt.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Det var några år sen jag gjorde min operation, hos mig tog man bort både mjukdelar och lite ben inne i näsan.

Jag hade inge ont under operation eller efter i mjukdelarna. Då de även tog bort lite ben i näsan hos mig bröt de näsväggen vilket väl inte var helt skönt då man inte kan lokalbedöva ben. Sen fick jag gå med plastskenor ett par veckor fastsydda i näsan som skavde. Men som sagt var mjukdelarna var inga obehagligheter alls.

Är glad jag gjorde operationen för jag var som du alltid "täppt"

natha-mjau
0

#1 jaha, ush det låter inte alls trevligt! Men du gjorde allt detta under lokalbedövning?!

Jag var och tittade efter polyper innan och det var jätte obehagligt, kan tänka mig att detta är ungefär samma fast lite värre eftersom de ska bränna,fräta, stöta i näsan (eller vad dem gör)

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Japp det gjordes under lokalbedövning