Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 1113 ggr
Spade
0

Vet inte..

Jo. Det är så att jag blev tillsammans med min nuvarandra pojkvän den 23 mars i år. Han tog även min oskuld (jag är 17 och han blir 22 i år, och det kändes oerhört bra och jag ångrar det inte). 

Jag har alltid varit väldigt försiktig utav mig, jag varken dricker, röker eller snusar, eller något annat heller för den delen.

Men nu till saken. Min pojkvän vill att jag suger av honom, vilket jag är lite skeptisk över. Jag känner att jag inte har kommit in i allt det här med sex än då jag precis har "börjat" om man säger så. Jag har även haft den tanken att jag aldrig skulle kunna suga av någon, för det är inte någonting som liksom.. drar min uppmärksamhet eller låter frestande att testa. Visst, jag ska inte säga att jag inte tycker om det förrän jag testat.. men jag kan fortfarande inte tänka mig att göra det, än i alla fall.

Pojkvännen vet om hur jag känner, att jag vill ta tid på mig och göra mig redo mentalt. Han går med på det, så klart - men jag vill ändå kunna göra det för hans skull, göra honom glad, då han gärna vill det och förväntar sig det från mig.. 

Ska jag ta mig mod eller är bästa sättet att helt enkelt vänta?..

Fialialej
5

Vänta tills du känner dig bekväm. Man kan göra saker för varandra som man själv tycker mindre om ibland, men det förutsätter ju att man själv vill och är med på det. 

Prata med honom om det om du tycker det är jobbigt att bara undvika situationen. Fattar han inte är han dum.

"På natten är alla katter svarta"

Spade
2

#1 Jo, jag vet. Jag försöker övertala mig att jag ska vänta ut det tills jag känner mig mer bekväm. Men samtidigt så vill jag ju som sagt kunna göra det för just honom. 

Vi pratar, väldigt mycket om sex tillsammans. Han vet om att jag är obekväm med det för tillfället och förstår, så det är inte problemet. Jag känner mig inte tvingad för att han SÄGER att jag ska göra det (vilket han inte gör, utan han bara nämner det), utan att jag vill göra det för honom men ändå inte kan få tummen till det.

Virvlande
2

Jag skulle säga att du kan vänta tills du känner att det skulle funka. =) Din pojkvän verkar ju förstå att du vill vänta, vilket naturligtvis är positivt. Det kan bli lättare att "känna för det" om man är riktigt "igång", om du förstår vad jag menar. 😉Gör inget du inte är bekväm med, alla gillar inte att suga av någon, och det blir inte bättre om man känner att man måste för att det "förväntas" av en. Kan själv intyga att det är det tråkigaste och obekvämaste i världen om man inte känner för det.. Men det kan också vara en härlig upplevelse att göra något för sin partner som man vet att de tycker om.

Pressa inte dig själv, ta det lugnt och gör det i små steg. Du behöver ju inte ha en halvtimmessugning det första du gör. =P

Lycka till. =)

Spade
0

#3 Tack för ditt svar :)

Virvlande
2

#3 Just nu tror jag att det är viktigare att du känner dig bekväm i det sexet ni redan har (Det kanske du redan är, vad vet jag). Som jag skrev innan, ta det i små steg. Det kanske räcker med att pussa på den en gång som första steg och låta det vara tills nästa gång om du inte vill mer just då. 👍

Spade
1

#5 Jo, jag är redan bekväm i sexet. Mycket förspel och han ser till att jag är tillräckligt våt innan, så det är perfekt och känns riktigt bra faktiskt. 😃 

Haha ska tänka på det!

Virvlande
0

#6 skönt att höra! Inte alla som har det så bra från början. 😉

Spade
1

#7 Haha, det är det nog inte nej. Men ja, min kille gör mig glad och jag hoppas att detta håller. Vet inte vad jag skulle göra utan honom. 😐

Virvlande
1

#8 Hoppas också för er skull. 🙂 Min sambo och jag har snaaart varit ihop i 3 år (firar den 14 maj) och vi beter oss fortfarande som att vi är nykära ibland. ❤️

Saga85
0

Hur känner du dig inför tanken på att själv få oralsex? Vad man känner sig bekväm med är ju helt upp till en själv.

Jag tyckte själv att det var väldigt intimt med att få oralsex, och kan fortfarande tycka det (även om jag älskar att få det, då det är enda sättet jag kommer på). Men jag har vänner som varken tycker om att ge eller få, eller såna som gärna får men inte ger, såna som gärna ger men inte låter någon slicka en.

Lycka till.

Spade
0

#10 Alltså, jag känner mig positiv med att själv få det. Min kille ger mig, han har dock inte slickat än, vilket jag inte skulle ha något emot.. jag ger honom också (runkar), men att suga är bara.. stopp för min del. Vem vet, det kanske ändrar sig med tiden.