Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2013 ggr
kaninälsaren00
0

orolig..

hej.. jag är väldigt orolig för min vikt.. jag är ca 160 cm och väger 60kg jag går väldigt lätt upp i vikt och js börjar bli orlig.. tips på hur ja ska gå ner i vikt? :/

[xMondSy]
0

Du väger ju bra jämfört med din längd.

Åsa S
0

Japp du är ju normalviktig.

kaninälsaren00
0

men resten i min klass väger ju typ 52.. min mamma väger 70 typ..

Fridaaaa
11

Man ska inte jämföra sig med andra eller gå för mycket på vikten. Man kan ha olika kroppsformer trots samma vikt och längd.
Så fokusera inte på att jämföra dig med andra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
7

Det är inget konstigt med din vikt. Och det kvittar vad andra väger. Dom är inte du!

[gossi15]
0

du är normalviktigt. och har en bra vikt! försök inte att gå ner för de slutar med att du går upp för att du är hetsig att du inte vill gå upp :)

Saaara
3

Tycker verkligen inte du bör oroa dej för din vikt men vill du gå ner i vikt så ska du äta nyttigare och förbränna mer kalorier än vad du stoppar i dej :) Tror jag. Du kan googla.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

pyromanen
3

Som andra skrivit är det inget konstigt med din vikt. Sen ör det vanligt art det kan kännas som " hjälp" när man är i den åldern där man växer snabbt och knappt hinner med i farten . Om du äter mycket godis kan du minska på det och ta lite extra av grönsakerna till maten istället och om du inte rör dig kan du försöka få lite vardagsmotion. Bra vanor i vardagen är bästa sättet att vara frisk och normalviktig i längden.

Agnez94
0

Passa på godis, läsk, kakor, pizza, skräpmat med mera och ät ordentlig mat. Gör du det så ser jag ingen risk i att du skulle gå upp.

Fridaaaa
4

Det som står i #0, är väldigt väldigt likt vad en annan har skrivit samma längd och vikt, samma tänk och samma sätt att skriva.
Jag hade inte uppmuntrat eller kommit med förslag ang att gå ner i vikt mm pga flera olika anledningar.

TS växer dessutom ännu, så kommer att öka i vikt genom puberteten, vilket är naturligt, få former mm.

Agnez94
3

Gav inga direktiv för att gå ner i vikt, men jag vet hur det är när någon säger du är normal och män själv inte tycker det. Sen är det bättre men riktiga tips så man hittar på nåt eget hopkok. TS är verkligen inte överviktig men förstår TS oro

Saaara
0

Om TS vill gå ner i vikt så låt henne gör det.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Karmatarerskanise
9

12 Vi kan självklart inte hindra ts. Men jag kommer aldrig uppmuntra normalviktiga människor till att banta. inte heller tillåta uppmuntring på mina forum.

Em_
0

Vikten säger ingenting :) När jag gick i gymnasiet hade jag en kompis. Vi var båda runt 160 cm långa. Jag vägde 60 kg och hon 70. Min kompis var definitivt den slanka av oss! Hon sprang och körde friskispass ett par gånger i veckan, jag satt hemma och spelade dator… 

Muskler är kompaktare än fett. Ett kilo muskler tar alltså mindre plats än ett kilo fett.

Karmatarerskanise
0

14 Vikten ger en hum om det handlar om övervikt eller ej jo.

Sedan att man ser olika ut är en annan femma.

Em_
3

15 Ja, okej, den kan säga väldigt mycket. Ligger man runt normalvikt behöver inte den lättaste personen vara smalast eller friskast, det var så jag menade.

Karmatarerskanise
0

16 Det stämmer bra det.

Flaskan
0

Jag är några cm längre än TS och väger lika mycket. Vi är normalviktiga, lovar dig! 

Banta är inte på tal -dock: träna! Felet med många som vill gå ner i vikt (tycker som sagt inte du behöver men i allmänhet menar jag nu) är att de slutar äta men sitter fortfarande still dagarna i ända.. Händer inte mer än att kroppen mår dåligt. Vill man gå ner i vikt så ska man röra på sig! Vill TS nu göra någonting för att må bättre är mitt råd att hitta någon aktivitet som du tycker om, gruppträning brukar vara kul, och gå ner i vikt på det sättet -tänk på att inte småäta utan är bra men normalt, och ut och spring!

Fridaaaa
0

#11 Ingen har nämnt att just du har gjort det heller?

kaninälsaren00
0

väger 55 nu :)

Dumpuck
1

Jag är 159cm, väger 59kg och jag är normalviktig.
Finner absolut ingen logik i att du ska vara orolig över din vikt. Vikten är en siffra, det är vad siffran består av som du ska tänka över om du nu oroar dig.
Jag hade tänkt lite om mina kilon bestod enbart av fett, men nu består mina kilon av muskler vilket gör att jag inte bryr mig ett smack om siffran på vågen. Jag har en sund balans mellan fett och muskler, det är när siffran består av fett man bör oroa sig. Inte annars.

Har ingen förståelse för all denna hysteri kring vikt och dessa "tvångstankar" att jämföra varandra som majoriteten av alla kvinnor verkar ha.

Håller helt med #13, självklart kan vi inte förbjuda dig att gå ner i vikt men att uppmuntra en redan normalviktig att gå ner är inte acceptabelt.
Tänk hellre igenom vad dina kilon består av istället för att fokusera enbart på siffrorna.

Jag är som dig också, jag går otroligt lätt upp i vikt. Min omsättning är långt ifrån bra, men då gäller det att hitta en balans mellan matintag och motion. Med balans innebär det inte att dra ner en massa på maten, det innebär att dela upp det och överblicka intaget. Består det av bara bröd, byt ut det - exempelvis.

viktoria91
0

Hur vet du att dme andra väger typ 52 kg? Har du stått bredvid när dme vägt sig? ;) 60 kg till den längden är normalt. Sen beror det på om dte är fett eller muskler också.

[Alexandralanstrom]
0

du ska vara glad för att du väger nått iaf! du är mer värld än vad vågen säger! :)

Skorpion76
0

Du är inte överviktig - du är jätteviktig!

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/