Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2533 ggr
Anonym
0

vad är bättre

Vad är bättre, raka sig ofta eller inte så ofta? då mennar jag könet.

[Tilleli]1
12

För kroppens skull är det bäst att inte göra det. Håret finns av en anledning

Portie
3

För mig funkar det bäst om jag gör det hyfsat ofta, gör det varje gång jag duschar i princip. Kliar oerhört mycket annars.

[rumelle]
5

För min del är det absolut bättre att göra det ofta, helst dagligen, för att undvika röda prickar. Plus att det gärna sticks och skaver när det blir stubb.

MsSofieG
0

Jag gör det ca en gång i månaden. Mina hårstrån är såpass hårda så får de inte växa ut en liten bit skär jag mig som in i tusan 😂

sisela
4

Personligen säger jag "inte alls".

AnnaFagerell
0

Ofta. Tycker det är så skönt att vara nyrakad hela tiden.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Karmatarerskanise
3

Jag skulle aldrig kunna raka mig var dag. Min hud hade blivit sårig!

Rakar mig 1-2gånger i veckan.

[Glitterregn]
0

Jag skulle vilja göra det dagligen men mina hårstrån är som #4, alldeles för hårda. Det gör väldigt ont att raka när det är stubb och jag blöder jättemycket, oavsett så hur vass hyveln är och om jag använder rakgel eller ej. Därför gör jag det ca varannan vecka.

mollyt
1

Jag avskyr att raka mig (kliar och är obekvämt redan dagen efter) - så jag vaxar istället.

ChristineL
4

Inte raka sig alls :)

SaraFag
0

Det är antagligen bäst att inte raka sig alls :)
Jag rakar mig ungefär varannan dag till var tredje dag då jag lätt blir röd den nere och det börjar svida. Så jag försöker att låta bli att göra det för ofta utan låter det växa ut lite innan nästa tillfälle :)

• SaraFag • Medarbetare på adopterade.ifokus •

Anonym
0

Men ni som gör det ofta - hur gör ni för att inte börja blöda eller få prickar? 😮 jag kan typ bara gör det en gång i månaden för att slippa prickarna..

pyromanen
2

Inte alls.

Karmatarerskanise
1

12 vassa rakblad, tvätt och insmörjning.

En del har dock känslig hud och kan inte hålla på med rakning.

[Devya]
5

Jag har slutat att raka mig helt och hållet. Min kille tycker att det är avtändande om jag är rakad. So that works for me! Från att ha rakat mig i 10 år till att i princip helt sluta(ansar lite smått men ser till att hela triangeln lämnas kvar). Det är ganska bekvämt kan jag säga. :)

PrincessMelpomene
0

Men om jag då får fråga en annan sak då. Jag har aldrig tidigare rakat mig, men min kille vill verkligen att jag ska göra det. Så jag går i funderingar på att kanske göra det. Men jag kan tycka det låter väldigt….komplicerat. Men jag kanske överdriver saker och ting. 

Dum fråga kanske…men hur gör man? (jag vet ju hur man rakar sig men könet verkar lite mer komplicerat än så).

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

ChristineL
3

#16 - Jag skulle inte göra det om jag var du. Det är knöligt, det är lätt att få inflamerade hårsäckar och röda prickar, dessutom blir det ju väldigt vasst snabbt. Att göra nånting man själv inte känner sig bekväm med, bara för att någon annan vill det är aldrig bra.

[Devya]
0

#16 Gör bara det om du vill. Du ska vara bekväm med det. Om du vill ha oralsex från din kille - då kan jag förstå att han vill att du rakar dig lite men annars är det väl bara att låta bli.

Att raka blygdläpparna är lättare än att raka där vid triangeln, åtminstone så som jag har upplevt det. Det är bara att vara varsam

PrincessMelpomene
0

Det e ju det att han vill ge mig oralsex och jag kan vill tycka "why not". Men jag har hört så mycket farhågor om detta, mer negativt än positivt. Så det får mig att tveka.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

AnnaFagerell
0

#19 När du väl rakat dig kommer du känna det obehagligt när du ej är nyrakad… =) Det är bara att raka… Gör lite ont i början kanske, kan svida men efter ett tag vänjer sig huden. Jag rakar mig 3-4 gånger i veckan

Medarbetare på djurskydd.ifokus

MoaL
0

#0 Det bästa och mest hälsosamma är naturligtvis att inte raka sig alls.

#16 #19 Om det nu handlar om oralsex så behöver du ju inte raka bort allt om du nu vill raka dig, utan bara det som är på blygdläpparna. Triangeln kan du ju bara på sin höjd trimma lite om du vill, den är inte ivägen. 🙂 
Rakning ÄR mer negativt än positivt, så det är inte så konstigt att det är det du har hört också. 😉

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

SuperLimm
0

#16 Vill DU raka dig då? Du ska aldrig göra något bara för att någon annan vill att du ska göra det. Men vill du testa så kan du ju börja med lite och se hur det känns. Jag rakar alltid medhårs, annars börjar det blöda och jag får röda prickar. När jag rakar klart att medhårs rakar jag sidhårs. Triangeln rakar jag aldrig mothårs för då börjar det blöda och jag får röda prickar men sidhårs funkar bra. Blygdläpparna tar jag mothårs efter att jag först rakat medhårs och sen sidhårs. :)

Mvh Linn