Läcker från bröstet
Hej!
Jag är 20 år och har under de senaste veckorna märkt att det läcker från mitt vänstra bröst. Kan vakna upp med en fläck på tröjan på morgonen och ibland känner jag hur det blir blött vid det vänstra bröstet. Vad kan det bero på?
Gravid? Äter du ppiller/minipiller eller annat?
Jag har ätit minipiller i flertals år och fått bröstmjölk 😛 Inte så det läcker men det finns där.
Nej gravid tror jag inte, satte in en P-stav för 1,5 månad sedan :) Då beror det säkerligen på det!
#2 Kan absolut vara det 🙂 Trodde själv jag var gravid när jag fick mjölk i tuttarna, pratade med dom på Ungdomsmottagningen som sa att det var helt normalt att få pga hormonerna 🙂
Du äter ingen annan medicin? Det finns en del mediciner med den biverkningen.
Är det gebomskinlig eller färgad vätska?
Jag har samma problem som du. Gick till vårdcentralen och det visade sej att jag hade högt prolaktin (ett hormon som gravida har mycket av) jag har dock aldrig varit gravid. Tycker du ska be om ett test som detta på vårdcentral. Högt prolaktin kan leda till svårigheter att få barn så är det det kan det vara bra att beta om.
Jag har samma problem som du. Gick till vårdcentralen och det visade sej att jag hade högt prolaktin (ett hormon som gravida har mycket av) jag har dock aldrig varit gravid. Tycker du ska be om ett test som detta på vårdcentral. Högt prolaktin kan leda till svårigheter att få barn så är det det kan det vara bra att beta om.
Tack för era svar! Det är en mjölkaktig vit vätska! Har funderingar på att gå till vårdcentralen och ta ett test då jag läst om att högt prolaktin är en vanlig effekt av tumör i hypofysen. Även om det inte är någon fara är det ju skönt att kolla upp det :)
Precis! Den tumören är ofta godartad som tur är!. Jag fick själv rönka hjärnan men hade ingen tumör. Tycker du ska kolla för säkerhets skull även om det troligen inte är nån fara