Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 883 ggr
[Ily143]
0

P-piller

Hejsan! Jag har ätit p-pillerna Neovletta och det har funkat jätte bra men eftersom dom har höjt priset så har min barnmorska bytt så att jag ska börja på Prionelle istället som ska vara helt samma. Vilket jag då förstår eftersom det är samma storlek på pillerna dom har bara olika färg. Dock när jag skulle gå och hämta ut Prionelle så frågade hon på apoteket om det var okej om hon skrev ut Abelonelle istället hon sa att det var precis samma sak. Jag antar att dom inte hade Prionelle inne och eftersom dom här Abelonelle egentligen kostar 82 kr fick jag dom för 25 ändå. Men nu när jag tittat på dom här Abelonelle pillerna så är dom lite större än dom Neovletta. Jag undrar bara är det likadana piller?

Fridaaaa
0

Storleken på pillrena säger inget, man går kolla på innehållet.
Men säger hon på apoteket att det är likvärdigt ska det vara det, annars gör hon allvarligt fel.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Storleken på pillerna spelar ingen roll.  Det är innehållet som är det viktiga. Gå in på dom och se inne på fass.se

Men gav hon dig det spm ersättning ska det vara en likvärdig medicin.

[Ily143]
0

Tack så mycket för era svar! Gick in och kollade på den hemsidan och dom ser ut att vara lika men ville försäkra mig så ringde min ungdomsmottagning och hon lät väldigt förvånad att dom gett mig ett annat märke än vad jag egentligen ska ha och inte skickat mig till ett annat apotek. Men hon kollade med barnmorskan som sa att Neovletta, Prionelle och Abelonelle ska vara samma p-piller!:)