6 år förlovade
Nu den 1 maj så har jag & sambon varit förlovade i 6 år. Tiden har bara rusat iväg.
Sitter nu & klurar: Vad ska jag ge honom i förlovningspresent? Vi ska redan köpa Kinamat är det bestämt, så middag är uteslutet eftersom jag vill överraska honom ag vill gärna ge honom något (eget val) men vet inte vad. Tom på idéer.
Han gillar bilar, att fiska bland annat. Men känner att han har det han behöver när det kommer till bil och så. Svårt!
Inget med övernattning eller borta en hel dag, då vi har hundarna. Filmmys och så har vi ändå i veckorna många kvällar, så känns inte så kul 😛 Inte allt för dyrt heller, för två personer eller enbart till honom då.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En sån där min upplevelse som man kan köpa, typ åka olika bilar och grejer eller fallskärmshoppning och det finns i olika priser :)
#1 Kollat det redan, men finns inte direkt roliga saker här i närheten, mest längre bort 😕
Fallskärmshoppning får jag honom aldrig till haha
åka olika bilar och så finns bara längre bort, inte så nära här 😕
Presentkort i en fiskebutik. Eller en utflykt till en insjö där han kan fiska.
#3 Brukar fiska tillsammans så känns inte så kul.
Inte insatt i vart det finns fiskebutiker här men får googla 😉
Ett planerat bröllop kanske?
#5 Inget giftemål här 🙂 Finns inte i min planering på närmaste antal åren i alla fall 🙂
Bli gravid! 😃 Skoja bara.. kan du typ inte bara säga ''Jag har en överraskning till dig, men det får dessvärre bli av en annan dag'' och så tar du med han till en fiskeaffär så får han köpa valfria tillbehör för en viss summa? Och istället för att bara säga det kan du skriva en fin lapp som är jätte noggrann och sedan slå in den jätte fint? 🙂
#7 Hahaha 😃
Vet inte vart det finns just fiskeaffär här 😕 Får googla på det vart närmaste är innan.
Men är bra tanke, absolut! 👍 Göra ett eget presentkort kanske 🙂
#8 Ja 😃 Tål att funderas på
Om ert badhus har en relaxavdelning kan ni ju gå på den :-)
#10 Har inget direkt badhus i stan, bara en liten simhall och där finns inget sånt. Finns ett hotell med spa och så men är för dyrt med spa och sånt tyvärr om vi ska gå båda 😕
Om du vill ha en pryl att ge så rekommenderar jag dig att titta på Esty för inspiration! Är typ som blocket fast för hantverk och sådant!
Min sambo och jag firar vår årsdag nästa vecka, då planerar vi att vi ska gå på restaurang och äta. Sen ska vi ha myskväll hemma bara han, jag och katterna. Spela tv-spel och dricka öl och bara umgås! <3 Men det är sådant som vi uppskattar.
#12 Ja vi ska äta middag också tillsammans, ta hem mat (gillar vi båda bäst). Film tittar vi mycket tillsammans på många kvällar och så, så känns inte lika "speciellt" även fast det är årsdag.
Ja tv-spel är oftast kul men har inga som jag gillar att spela till den konsolen vi har nu 😕 Älskar med hemmakvällar och så, så det lär det bli lite ändå men känns inte som överraskning 😛
Esty kan man beställa därifrån? hur lång är leveranstid i så fall? Tänker, eftersom det är en engelsk sida?
#13: Etsy är en sälj sida där en person lägger upp sina alster på sin egen sida och har till salu. De som har saker till salu kan vara från vilket land som helst så frakt och leveranstid varierar, likaså skickar inte alla till Sverige. Själv har jag beställt saker från USA, UK och Tyskland via Etsy. USA är det ca 2-3 veckors leveranstid, UK 10-14 dagar och Tyskland ca 1 vecka.
#14 Ok, ja då är det kört, för skulle inte hinna hit i tid i så fall :/ Eftersom det är om en vecka 😕
Ni kan väl ha det innestående, och gå på sånt där fiskspa. Där man får doppa fötterna och fiskar fixar.
Perfekt för fiskeintresserade.
#16 Jag tror ärligt talat inte vi har sån i närheten. Och det brukar väl vara ganska dyrt, precis som andra spa`? 😕
Annars låter det spännande, men samtidigt ja jag vet inte haha Jag är så himla kittlig med. Aldrig varit på sånt.
16 Att man gillar att fiska betyder inte att fiskspa är intressant ;)
Jag spenderar i princip all min fritid på fiske men skulle aldrig stoppa ner fötterna bland minifiskar så dom kan festa på min döda hud.
Eller så kommer du med denna enkla grej!
"Idag är det våran bla bla bla dag och idag får du bestämma vad du vill att vi ska hitta på tillsammans, följer med på precis vad du vill" 😃
Så behöver du inte engagera dig så enormt i att hitta på något 😉
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Om ni gillar att titta film tillsammans så varför gör du inte en egen film åt honom? Kan bli både roligt och romantiskt.. eller varför inte lite kinky.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Det finns ju såna man kan köpa (men också göra egna) typ lappar som han kan få som det står saker på t.ex. att du ska diska i en vecka. Så kan han använda dom lapparna när han vill, Min bror fick ett sådant häfte av sin tjej, tyckte jag var fint :) Man kan ju skriva både praktiska saker och romantiska saker :)
#19 Nog svårt en torsdagkväll vid 17-18 tiden att bara sticka iväg och göra något spontant. Men kan ju ge honom ett "presentkort" på valfritt för en viss summa som han får välja själv 🙂
#20 Ja titta på film gillar vi men såna filmer spelar jag absolut inte in haha Nejnej absolut inte min grej 😉
#21 Känns som att jag redan gör mycket här hemma hehe.
Men sant, man kan ju skriva andra saker som man kanske kan göra, när han känner för det, finns ju massor, smart idé, ska klura vidare på det 😃
Det behöver inte vara en snuskig film om det är det du tänker på. Det kan vara en kärleksförklaring. Vill du inte filma dig själv kan det bestå av text, musik eller bilder.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#23 Skrev så med tanke på att du skrev "kinky" 😉
Fixat till honom nu, som han ville ha som han nämnde för mig, så blir han glad och överraskad 😃
Gör en liten tipspromenad med olika frågor om er och eran tid tillsammans eller tipspromenad med olika ledtrådar vart du är. Du kan göra en trevlig picknick mysig dit han kan hitta dig. Gör dig lite fin och visa att du uppskattar era fina år tillsammans :) PS hundarna kanske kan vara hos svärmor för slippa ha busig valp hoppandes över maten 😉
#25 Läs #24 🙂
Den stora hunden kan dessvärre inte vara där borta då hon inte kommer överrens med vissa av hennes hundar samt inte träffat alla dem heller. Hon skulle inte uppskatta att vara med alla dem heller. Roxy hade nog tyckt det var kul en stund men sen med för jobbigt med flera vuxna hundar bland annat.
Men bra förslag annars.
Men bestämt present osv nu 😃
26 Hoppas ni får en fin dag 😉
#27 Hoppas på det 🙂