Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 6787 ggr
Skorpion76
4

Hur lång är du?

Det kanske låterr siom en riktigt löjlig fråga och dessutom kanske ännu mer som lite värdelöst vetande, men jagg ställer den ändå. Om en person kan fråga om hur stora fötter vi har gör det säkert inget om jag undrar hur långa ni är. N'är det gäller vikten är det en annan historia som kan vara mycket känsligare att svara på. Själv är jag 164 cm lång.

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[rumelle]
0

182 cm.

MarHai
0

178 cm.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

-Aida-
0

158 lång är jag.

Hanna
0

168

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[rosetten]
0

175

RoxannaS
0

172

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Devya]
3

#3 Får jag fråga dig, anser du dig själv vara kort, normal eller lång?

ChristineL
0

158 cm kort =)

Naathaliiiie
0

157 cm typ, är 16.

Stephanie
0

161cm är jag (och väger ungefär 60kg) 🙂

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Lorita
1

164

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Jojaton
1

170-172 någonting.

Johanna - Instagram

P4go
0

180 😃

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

MalinMalvina
0

170

Stallmima
0

Är 175 lång ca

SLCH
0

173

emeliiiiieee
0

168cm är jag exakt :p

Fridaaaa
1

Ca 165 cm lång.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[neptunens]
0

166 tror jag!

Anterrabae
1

164 cm

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Evelina!
0

174

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Grace2009
0

166cm enligt passet, ibland verkar jag vara 165 =)

dementia
0

Jag är 175 cm :)

FjantYoda
0

170 och väger typ 56 kg :P

https://www.instagram.com/aros_yoda/

[Friton]
0

166 cm :)

IngridSvensson
2

176 :)

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Skorpion76
6

Devya: Jag anser att jag är lite lagom så där!

hannapannah97
3

Jag är 156 cm kort 😂

R.H
0

163 cm

Karmatarerskanise
0

168-169. Är lite osäker. Var länge sedan jag mättes :)

Scorpio97
0

ca 165 cm

//Jessie

Blanksteg
0

157

Intehärutandär
0

157 cm

JoJo!
0

162 cm

MsSofieG
1

158 stolta centimeter! 😂

[Thiah]
1

174

KitoBonito
0

174cm!

[WickedAlly]
0

157 :)

Afturelding
0

178 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tuulikki]
10

157 och en mycket viktig halv centimeter!😊

[Lallie]
0

162cm 🙂

[JeanetteK]
0

170 cm lång är jag:)

[Smári-Alva]
1

Vet inte riktigt men skulle gissa på 167 typ men känner mig mer som 180 för min bästis är 153…..

Ria74
0

163 cm

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

cattisa
0

168 cm. Medellängd ungefär tror jag.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Inaarah
0

172 cm.

[tralala Livi]
0

161 :D

citytjejen
0

Jag är 180 cm lång!

/Christina

fidojunior
1

145 cm 😎

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Tilde]
1

Jag är 169 cm 🙂 Alldeles lagom tycker jag ^^

Roonja
2
Skorpion76
2

#40 Hihihi!

Razzora
0

161,5 😉

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

silverhuldra
0

168 cm och anser mig vara normal lång :-)

Mvh. Silverhuldra

Trongutten
1

176 cm lång :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

[Forest]
0

157 cm  🙂

Jetaime
0

160 cm är jag.

Fialialej
0

175 ungefär

"På natten är alla katter svarta"

[Lillmatten]
0

156-157 cm och snart 18 år 😃

JenniferFahlander
0

164 cm :)

Tova.O
1

176 :)

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

[Tess86]
1

173 lång och väger 53 kg (som ett resultat av att ha fått barn för 8 månader sedan 😛)

Lojs
2

186-187 nånting. Längsta tjejen i tråden ser det ut som. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Anne.K
1

157 cm :) blir 27 år så jag kommer inte bli längre :P hehe. (Väger 53,5 kg - alldeles lagom i mitt tycke, fast har inget emot om 3 kg försvann, haha).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

maria14
1

ca 173 cm

satsuke
4

Jag är 165 (väger 57) och anser mig numera som normallång och normalstor. Jag är rätt mycket längre än de flesta kvinnorna i släkten och därför hade jag länge en uppfattning om mig själv som väldigt stor och klumpig. Jag hade alltid kläder i stl L och "alla" sa till mig att jag hade väääldigt stora fötter (37,5). Det har tagit lång tid i andra sammanhang att inse att jag inte är väldigt stor och klumpig….kan vara värt att tänka på alla som har egna barn (särskilt döttrar kanske) - det r lätt att ge sina barn en felaktig kroppsuppfattning.

[Blue_Lugia]
0

162 och rätt kort :)

Boschkis
0

176 cm lång är jag (och väger 54 kg) :)

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

[Mikaelann]
0

164 cm

[imtoofabuloustofitin]
1

187 cm gissar jag att jag är

Nu är du inte längsta tjejen i tråden längre eller vi är typ lika långa.

nlinds
0

156 :)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Anonym
Anonym
7

Varför har en del behov av att skriva sin vikt i en tråd om längd? Och bara smala/spinkiga personer dessutom?ingen har frågat om vikt.

IngridSvensson
4

#72 det kan man undra, men känns onödigt att lägga sin energi på det.

Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Anonym
Anonym
1

#72 kan erkänna att jag har svårt för egoboosts

[Tess86]
11

Jag skrev vikt därför att det i trådstarten stod om att vikt kan vara känsligare, men för mig är det inte känsligt. Jag tycker att jag är alldeles för smal, ser benig och "ful" ut, inga såna där runda, fina kurvor (som ju faktiskt brukar räknas som mycket vackrare, och kvinnligare, än att vara benig). Jag vill gå upp minst 7 kilo, men det blev såhär efter graviditet och amning. Men nu börjar det vända så snart kommer jag förhoppningsvis upp till önskad vikt igen. 

Att påstå att någon som är smal är stolt över det är väl kanske lite att ta i. Man kan må precis lika dåligt över att vara "för smal" som man kan må över att vara "för tjock". Om någon går runt och mår dåligt över att h*n är för smal och får höra att man är ego som talar om det så känns det ganska okänsligt. Man säger ju inte att någon som väger mycket inte får tala om det…

Anonym
Anonym
0

#75 det hör verkligen inte till vanligheterna att man utan anledning berättar sin vikt om man inte gillar den.Dessutom med en smili.

[Tess86]
8

#76 Nej, det gör väl inte det. 

Jag kan inte säga att jag mår så dåligt över min vikt att det påverkar mitt psyke. Jag väger ju som jag gör därför att jag har ammat min son, jag är stolt över att han har gått från för tidigt född och underviktigt mager till en go, glad, frisk liten knubbis. Och därför bryr jag mig inte så mycket hur min kropp ser ut just nu. Man ska vara snäll mot sig själv efter att man fött barn, kroppen har fått gå igenom mycket. Men jag är heller inte nöjd med vikten, jag vill ju upp igen, både för hälsans och utseendet skull. 

Jag talade inte enbart om mig själv i föregående inlägg, jag tyckte att jag försökte skriva det andra stycket generellt, men jag kanske var otydlig. Det jag menar är att olika människor är nöjda eller missnöjda över olika saker, vissa människor kanske berättar om saker som känns tunga eller jobbiga (jag tycker att det verkar förekomma i forum i alla fall) och att man då kanske inte ska ta för givet att folk skryter.

Halcyon
6

#76 Men herregud, vilket i-landsproblem. Vill dom skriva om sin vikt för att dom är på något sätt stolta över den, låt dom? Vad spelar det för roll? 

Jag är förresten 176,5 fruktansvärda centimeter.

we're always chasing that paradise

nora1345
1

163 :')

m0chicakez
3

~170 cm och blir 17 i maj :3

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Glorious
2

154 cm kort haha… Men jag trivs bra jag! :) Skulle inte ha något emot att vara några centimeter till dock, mest för att jag tycker det är snyggt med långa ben men what ever, I was meant to be this way ;)

Skorpion76
2

#20 Hehe, du är lika lång som jag!

Medda
2

Jag är nog kortast på den här tråden. 153 cm LÅNG!!!! hahaha 😃

When life rains on your parade, dance in the puddles 🌈

🌺Änglar IFokus

Spade
2

17 år, 169,8cm lång och ~54kg :)

[Gudrun-Berit]
1

164 cm lång och väger 59.9 kg :)

[imtoofabuloustofitin]
3

83- You're lucky

Clementinbarn
1

162 cm 😃

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Mirinda
2

161 cm. Och kära medsystrar (och ev bröder) under medellängd; Det är inte vi som är för korta. Det är byxorna i butikerna som är för långa.😛

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Marvel-lous
2

157 cm.  👍

Boschkis
4

#76 vet inte om du syftade på mig men då även jag hade en smiley bakom min vikt kände jag mig träffad att svara. Anledningen till att jag skrev ut den var inte för att varken skryta eller för att jag tycker om den, utan för att det i #0 stod att det var en känslig fråga. Ja jag är stolt över min vikt. För 10 år sedan blev jag inlagd på grund av ätstörningar till följd av depression, och jag kämpar fortfarande svinhårt varje dag med att äta ordentligt. Jag är stolt över att väga så "mycket" som jag gör idag. Jag har aldrig vägt så mycket som jag gör nu och det visar att jag är på rätt väg. Men det betyder inte att jag är nöjd för det. Jag hade gärna gått upp 10 kg för utseendet skull. Som du skrev i #72 så ja jag är smal/spinkig men att som vuxen kvinna ha kropp som en 13-årig pojke är inte så kul som folk verkar tro.

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

Mirinda
3

#90 All heder åt dig som kämpat med dina ätproblem och kommit långt.🌺 Min allra bästa vän under uppväxten hade anorexi och såg ut som en 8-9-åring när hon var 18. Vi stod varandra väldigt nära och jag är så insatt som någon kan vara utan att vara drabbad själv.

Jag tycker att det var klokt av TS att förstå att det där med vikt kan vara känsligt. Låt oss inte riskera missförstånd i en lättsam tråd! Bättre att bara skriva längd.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Saaara
1

Jag är också endast 153 cm^^ Och är 19.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Glitterregn]
1

Jag är 15 år och 156 cm :) #66 Men oj, dina fötter var inte ens stora. Jag är som sagt 156 och jag har 38! :)

Elena-Maria
1

1,70 meter över havet ;)

Fred och god växt!

marialinnea
1

160cm

sisela
2

ca 180 cm. Det är en bra längd tycker jag, även om många byxor är lite eller mycket för korta. 

Jag är kortast i min familj :)

akittehmonster
2

170, så ganska kort :)

Karmatarerskanise
2

97 varför skriver du ganska kort?

Det är inte kort. Meddellängden ligger på 165,5 ungefär. Och läser man tråden är du inte i närheten av att räknas som kort.

akittehmonster
5

Jag gick från mitt perspektiv, min mamma är 185 och pappa är 197 och har inga vänner under 177,5 :) så gick från mitt perspektiv

Karmatarerskanise
2

99 då förstår jag . Men du är inte kort. 🙂

Denna kommentar har tagits bort.
Halcyon
1

Jag känner mig som en jätte med mina 176,5 cm.. min mamma är ungefär 180cm och pappa är lite längre. Men jag tycker det är ganska jobbigt vara lång, just för att nästan ingen är lika lång som jag. Jag tycker det är så himla snyggt att vara lång på andra tjejer, men jag är jättesmal också så jag tycker inte det är snyggt på mig. Senaste gången jag hade klackar gick jag i slutet av 6an, jag går i 9an nu. Min drömlängd skulle vara ca 168 cm, skulle tycka det var så himla bra. Då kan man både ha converse osv och ändå vara "normallängd", men man kan ändå gå i klackar utan att se ut som att man är 1,90. Men som sagt, tycker det är jättefint på andra tjejer att vara långa, men inte på mig..

we're always chasing that paradise

Skorpion76
2

#99 Du är inte kort. Du är relativt normallång, men det beror förstås på vad man jämför med!

Marvel-lous
4

Haha ja snacka om perspektiv att kalla sig kort på 1,70 - då är jag minimal med mina 1,57 mao. 😂

Perly
2

Opraktiska 1,73, killarna är för korta om man vill ha klackar och alla jeans går som längst till 3-4cm ovanför fotknölarna (när man har tur), men så snart det är något man behöver nå på en hylla eller dylikt så är det åt skogen för kort -.-

Alltid Oavsett

[mr_mac]
1

1,73:(

[rosetten]
4

#102 Så kände jag också när jag var yngre (är 175), men jag har faktiskt kommit över det och kan till o med ta på mig klackar numera. :) Det hade jag aldrig kunnat tro för några år sedan.
Tycker mig även se ganska många tjejer som är en bra bit längre än mig nu i vuxen ålder. :)

sisela
4

Jag på 180 cm har gärna klackar och min kille tycker det är sexigt när jag blir längre än honom. Jag är dock lite överviktig just nu så får ont i fötterna av högklackat. Min kompis på nästan 190 cm har också gärna högklackat.

Skorpion76
3

Jag kan inte gå i högklackat!

Emshify
4

Jag är 187-188. :) Hade faktiskt högklackat på skolavslutningen när jag gick ut nian, 11 cm till och med! Blev nästan 2 meter, haha.

Ni som är typ 170-180 och säger att ni inte hittar byxor som är tillräckligt långa, vart kollar ni då egentligen? För till och med jag som är nästan 190 och "all legs" (skulle minst behöva 36-längd) lyckas faktiskt hitta med lite ansträngning… Finns nämligen märken med 34:or som är lite längre, just så pass att det funkar för mig, och då borde de väl funka för er också tänker jag?

Anonym
Anonym
0

168cm

[Viki27]
0

174cm

57kg

Snart 17år

UtanAlias
0

24 år, 180 cm.

dermot
0

158 var jag innan op. och nu är jag 161,5. Jag gillar min längd även om folk tycker jag är kort :D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Ove-D
0

Längd: ca 17 dm
Vikt: 80-83 kg
Skostorlek: ca 41

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.