Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 1533 ggr
Anonym
0

Är så känslig

Jag har tagit cerazette i snart ett kvartal (3 månader) och jag har blivit helt förbytt då det gäller känslor och humör. Är som jag var då jag var 13 år. Jag är lynnig och kan bli lätt sur. Men jag kan sitta och lipa för inget. Jag tycker fasiken synd om alla i min närhet, särskilt min pojkvän. Är det någon som blivit av cerazette? Är rädd att jag kommer hamna i en depression eller dylikt om jag ska gå på dessa tabletter ett längre tag.

Skogshumblan
1

Om du mår så nu tycker jag du ska hitta ett annat sätt att skydda er på. Jag skulle inte fortsätta med dem alls. Kanske inte hormoner Ö.h.t.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Anonym
0

#1 tar dom i syfte att svälta min endometrios och slippa mens. Annars hade jag gladeligen kört kondom och varit glad. Men fick nu dessa för att slippa mens och därmed värken som kommer. Ska dock till gyn på en kontroll efter 6 månader. Blir nog dock innan om detta fortsätter.

Skogshumblan
0

Ajdå. Ja då förstår jag att du inte har mkt annat att göra. Finns annat än kondom som är hormonfritt men det vet du nog.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

OlgaMaria
1

Kolla upp naturligt progesteron-kräm istället. Inte ett preventivmedel men kan hjälpa mot din endo.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus