Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 2003 ggr
Moa1994
0

Nuvaring

Hej, ska se på torsdag om jag kan börja med pring igen pga förjäkliga smärtor vid mens. Min fråga är då om jag kan börja med det direkt eller om man måste vänta tills sista mensdagen? Tacksam för svar :)

Karmatarerskanise
0

3.3 Insättning av den första ringen

Du har inte använt något hormonellt preventivmedel under den senaste månaden 

Sätt in din första NuvaRing på den första dagen i din naturliga menscykel (alltså på din första blödningsdag). NuvaRing fungerar omgående. Du behöver inte använda något annat preventivt skydd

http://www.fass.se/LIF/product;jsessionid=jrNDL74THU8q7syLoD6uMqo9-wA47yNhWnkZON1JcUdFWFhk4r_j!1425894232?0&docType&specId&userType&nplId=20010921000083

Moa1994
0

Ok, men vad skulle det göra för skillnad om jag satte in nu? :/

Karmatarerskanise
1

2 Det vet jag inte. Men jag råder dig att följa instruktionerna till punkt och pricka för ett så säkert skydd som möjligt.

Moa1994
0

Ok. Anledningen till frågan är mest för att jag ska iväg nästa helg o vet att jag då kommer ha mens som jag gärna vill slippa^^ men får va som det är då

Karmatarerskanise
0

Risken att du får mens ändå är stor eftersom det tar lite tid för kroppen att ställa om sig.

Moa1994
0

Ok :) tack för snabba svar :)

Åskatla
0

Jag TROR att det är så att man kan sätta in den, men att det inte ger ett fullgott skydd den första veckan. Du kan ringa till UM/gyn eller läkemedelsrådgivningen och fråga för att vara på den säkra sidan :)

Jag är solitär, jag gör vad jag vill. Cool

Karmatarerskanise
0

7 Risken för att hon får mens ändå finns fortfarande.

Åskatla
0

8, ja… Tyckte det var lite överflödig info eftersom du redan sagt det - det var därför jag inte nämnde det :)

Jag är solitär, jag gör vad jag vill. Cool

Karmatarerskanise
0

Oki 🙂