Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsjukdomar
Läst 970 ggr
Lia
2014-04-10 16:19
0

Blod...problem

Idag fick jag hem provsvaren. Jag har ingen anemi för tillfället, men det känner jag ju också. Jag är inte alls lika utmattad som jag var i början av året. Men det kommer väl tillbaka snart. Det har ju hållit på såhär nu i två år, fram och tillbaka. Nej, jag ska ringa vårdcentralen i morgon och be om en stående tid att ta prov igen när jag mår dåligt.

I brevet stod också att jag fortfarande har blod i urinen. Jag vet inte hur länge jag haft det, men varje prov i minst 6 månader har visat på det. Tröttsamt. Jag är ung, jag ska inte sitta på akuten, sjukhuset och vårdcentralen! Nej usch fy. Läkaren undrade i brevet om det kunde bero på mens, men nej det var 2 veckor innan provtillfället som jag hade mens. Så det är inte det den här gången heller i alla fall. Urinvägsinfektion har jag också blivit testad för många gånger, och det har det inte varit.

Så vad kan det bero på? Blod i urinen, under så lång tid! Var kommer det från?

Karmatarerskanise
2014-04-10 18:18
0

Hur mycet blod handlar det om? Många kan ha väldigt lite blod i urinen utan att det är något. Jag hade det senast men det sa dom är ganska vanligt.

Lia
2014-04-10 18:35
0

#1 Tydligen tillräckligt för att de vill ha dit mig igen. Det står inte på lappen. Men eftersom hon uppmärksammar det så är det ju uppenbarligen ett problem (och jag har ju haft det i alla fall ett halvår, tar prover 1 gång i månaden för annat). Eftersom det inte går över, menar jag på.

Karmatarerskanise
2014-04-10 18:47
0

Utreder dom det då? Tydligen är det inte UVI, och om det då är för mycket blod måste dom ju ta reda på orsaken.

Lia
2014-04-10 19:01
0

#3 Jo, får se vad hon säger i morgon när jag ringer.