Större bröst?
Hejsan! Jag äter P-piller (neovletta) vilket jag har gjort i ca 5 månader nu, jag har inte direkt haft några biverkningar men för några dagar sen hade jag riktigt ömma bröst. Vilket kom och gick lite under ca 2 dagar då det gjorde mest ont på morgonen och på kvällen, kan man få biverkningar av p-pillerna efter man ätit dom så länge? Jag är väldigt noga med att ta mina p-piller har inte missat någon, det har kanske bara hänt någon gång att jag tagit den en timma sent men det var ett tag sen nu. Idag påpekade min pojkvän att han tyckte att mina bröst blivit större, kan jag vara gravid även om jag tagit alla mina piller? Eller kan det bara vara att mina bröst inte slutat växa än (Jag är 17) Vet att om man spyr efter man tagit tabletten eller om man är lös i magen att skyddet minskas har dock inte spytt eller varit lös i magen har bara en gång haft riktigt ont i magen och det har varit svårt att gå på toa men då borde ju inte försvaret minskas? Hoppas det var någon som förstod vad jag menar! Jätte tacksam för svar!
P-pillrena kan absolut göra brösten större, och din kropp är ännu inte färdigväxt, så det är bara att gratulera eller beklaga beroende på hur man ser det :P Risken att du är gravid är väldigt liten men inget preventivmedel är 100% säkert.
/Christine
Jätte tacksam för ditt svar! Ja du jag är bara glad över att dom blivit större!:) Väntar och ser om jag får min mens nästa vecka annars tar jag ett test!
Tror inte du är gravid, brösten kan växa tills det man är 20 år (till och med längre beroende på när man kom in i puberteten). Jag gick från B-kupa (13 - 14) till D - kupa (18 - 19, 20 nu). Oftast kommer de kvinnliga formerna lite senare (kan vara det som hänt dig)
Ja så kanske det är! Har B-kupa just nu och skulle verkligen inte ha något emot om dom blev lite större! Dock är jag ganska smal så tror nog inte dom kommer bli så väldigt mycket större, men lite kan man ju alltid hoppas på! Tack för ditt svar! :)
Aa det är nog bara att bysten blivit större pga pillrena. Gick själv från C till F-kupa när jag tog piller. Efter att ha slutat är jag nere på C igen.
Oj det var inte lite! Hoppas inte mina växer så mycket! Men när dom växer kan dom va ömma hela tiden då?
Mina var inte det. Oftast är det mest att det lägger sig fett på brösten (bröstknölarna skiljer sig inte jättemycket åt i storlek). Handlar mer om hur mycket fett man har på kroppen.
Ah okej, jag har inte mycket fett på kroppen.
#7 Nu fattar jag inte. Grejen är den att när jag tog p-piller la sig ALLT fett på brösten. Vad kan det bero på??
P-piller innehåller östrogen (kvinnligt könshormon). Östrogen gör bland annat att kvinnor har former (bröst, höfter, lår, rumpa), dvs östrogen lägger fettet på de typiska kvinnodelarna, individuella skillnander förekommer dock. Du har redan östrogen i kroppen + lite till vilket då KAN resultera i att fettet lägger sig på brösten.