Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4993 ggr
malinpralin
0

ömma bröst

Mina bröst har senaste 3 veckorna blivit väldigt ömma och känns hårdare än vanligt.

Det gör ont bara jag tar handen och trycker lätt på dem och motion har blivit riktigt jobbigt. Minsta lilla de hoppar till så ömmar det. Lika mycket i båda brösten  och ända ut i armhålan gör det ont.

tJag har inte ökat i vikt och brösten har inte heller blivit större. Jag har stadig bh men det gör ont ändå så fort jag rör mig. Jag har c-kupa och har haft det många år.

Jag äter inga mediciner, inte heller p-piller och har aldrig varit gravid. Jag har regelbunden mens och nästan ingen mensvärk.

Senast jag hade sex var för 2 månader sen med min kk. Jag använde pessar och vi hade spermiedödande glidmedel.

Jag har gjort 2 clearblue gravtest i rad, igår morse och imorse med morgonurinen. Jag kan väl inte vara gravid trots 2 negativa test 2 månader efter senaste samlag?

Vad förutom graviditet eller viktökning kan ge ömma bröst och armhålor? Det känns som brösten ska spricka trots att de inte är större än vanligt. Jag känner inga knölar eller ojämnheter.

SuperLimm
0

Det låter riktigt jobbigt det där! Jag vet att man kan får väldigt ömma bröst i samband med mens men då borde det ju ha gått över för dig tycker jag.. Hoppas någon annan vet mer! :)

Mvh Linn

viktoria91
0

Jag har ömma bröst i perioder utan anledning.

Intehärutandär
0

Det kan vara inflammerad bröstmuskel. Det strålar upp i armhålan och rakt ner på utsidan av bröstet. Hela bröstet kan ömma dock. Kanske har Du ansträngt dig på ovanligt vis eller bara är utarbetad, då påverkas kroppen fysiskt. Om det är inflammation, så ska Du vila och göra övningar som en sjukgymnast kan rekommendera. Om det är återkommande.

Karmatarerskanise
0

Vet inte hur gammal du är?  Det kan inte bero på att de växer?

MsSofieG
0

Jag brukar få sådär ont lite när som. Utan någon anledning alls, man blir ju lite "handikappad" men det har alltid gått över för mig :)

malinpralin
0

Är 26 år så de borde ju inte växa ännu. Isåfall växer de utan att det syns att de blir större. 😃

Ja inflammerad bröstmuskel kanske. Ingen aning faktiskt om det kan vara det. Jag har inte gjort något extra tungt som jag kan komma på iallafall.

Men bara jag kan lita på att graviditet är uteslutet så är jag rätt lugn

Men fortsätter det länge till får jag ju söka för det.

[EmmiieErixon]
0

Något med körtlarna typ inflammation kanske? De är ju ganska många körtlar på en kvinna där du beskriver det :)