Mår så dåligt..
Hej, jag behöver verkligen hjälp.. Jag klarar inte att se på romantiska filmer längre, dem upplever en sån speciell sorts kärlek och kan göra allt för varandra. Jag sitter jag gråter över mitt liv när jag ser på film. Som tex twilight Bella är så populär och är älskad av 2 killar. Hunger spelen är Katniss älskad av både Gale och Peeta. Jag orkar inte:( I skolan blir jag mobbad, blir jämt kallad för gnällspik bara för att jag är deprimerad. Gnäller gör jag inte. Men jag blir mobbad av "coola gänget" alltså alla killar och några tjejer. Jag kan verka ganska gnälligt eftersom att 2 killar alltid ska hålla på och sparka och slå mig. Ingen tror att jag borstar håret pga att dom bara sliter i det. Jag ser ut som en häxa och luktar där efter. Jag måste alltid ha en fliströja över min andra tröja för att det inte ska synas att jag svettas så mycket som jag gör. Ingen kille gillar mig och jag lever mitt drömliv i min bok som jag håller på att skriva. Snälla jag behöver lite uppmuntran!!!!
Får du hjälp med ditt mående? Vet lärarna att du mobbas?
Angående svett så brukar man inte lukta om man tar rena kläder var dag och man duschar var dag.
Sedan är det film, det är inte på riktigt!
Jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva kärlek när jag var tonåring. Jag var ingen skönhet och ingen var kär i mig. Men det kom sen!
#1 jag har fått skriva ner vad jag utsätts för på ett papper av lärarna. Nu ett halvår senare har ingenting förändras. Lärarna säger att vi ska ju ända splittra klasserna så det är ingen idé att dra upp något jätte stort av det här.
Duscha varje dag och ta rena kläder på, tvätta håret ofta,klipp det om det behövs. Använd en fin doftande deodorant(god doft attraherar) Använd humor och försök se lite glad ut. Lycka till. Kärlek kommer tids nog,ingen idé att ha för bråttom. Det man ser på film är sådant som många drömmer om men få upplever så tidigt.
Lärare har skyldighet att hjälpa mobbade,stå på dig,eller be dina föräldrar om hjälp att prata med lärarna!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#3 tack så jätte mycket!
Hur gammal är du? många finner inte kärleken förrän efter 20
Alla har nån som väntar på en, men måste bara hålla ögonen öppna och huvudet högt! för att är man säker med sig själv så är man så vacker man bara kan bli! Alla är vackra no matter what inklusive du ^^ Du ska inte behöva må dåligt för att film karaktärer hittar kärleken, det är inte kärlek på riktigt ^^ Jag slår vad om att du är väldigt vacker "det coola gänget" har bara inte sett din sanna skönhet ^^
Och det där med svettningar som ovanstående har skrivit se till att du har duschat och alltid har rena fina kläder så märkt inte lukten och om det behövs så köp en Deo som motverkar svettningar i tolv timmar eller vad det är ^^ Finns ju massvis att välja på ^^
Och de där killarna som sparkar och slår på dig testa säga "är jag så vacker så ni inte kan hålla tassarna borta eller?" sen går du iväg med huvudet högt, utstråla lite självkänsla ^^ Och säg också till lärare/rektor
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#5 jag är 14 och tack för svaret!
På tal om Deo till svettproblemen så tycker jag Rexonas stick som ska hålla i 24 timmar är bra, upplever att dom funkar och då jobbar jag i hög värme!
Och om kärleksfilmsproblemet; Det som visas på film är inte riktig kärlek utan någons fantasi som dom vet säljer bra. När jag var 14 så hade jag inte haft mer än någon oseriös "hej får jag chans på dig" pojkvän i lågstadiet och var dessutom mobbad, nu snart 24 år så har jag en underbar sambo som inte alls är en Edward men nog så bra ändå och förgyller mitt liv, men oj vad man som yngre funderade på om "tänk om man aldrig kommer hitta någon" vissa kvällar.
Mitt tips är att ta upp mobbingen med dina föräldrar å lärare, iofs så gjorde jag det men bättre blev det väl inte, men kämpa för att det SKA bli skärpning det är skolans skyldighet att eleverna ska känna sig trygga på skolan.
Och gör det du tycker är kul, jag vet inte vad det är för just dig, men jag läste mycket, umgicks med de vänner jag hade även om vi kanske inte var det "coola gänget" så hade vi kul ändå och spenderade väl så mycket tid i stallet att de är ett under att jag klarade av läxorna!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Alltså jag arbetar som lärare för dina ålder. Dwet är givetvis vits att riva upp himmel och jord för det som sker dig! Ta hand om dig själv, men begär hjälp! Det där gör mig vansinnig! Sedan är det oerhört svårt och komplext att få ordning på sådant, men man måste ju agera!
Jag vill bara poängtera att det absolut inte är ditt fel att du blir utsatt för mobbning i skolan. Oavsett hur man ser ut, luktar, klär sig eller är, ska man inte behöva ta emot sån behandling. Hoppas verkligen att du orkar stå upp för dig själv och kan få hjälp från skolan/dina föräldrar att lösa situationen. Och blir det inte bra nu så ska du veta att det kommer lösa sig så småningom.
"På natten är alla katter svarta"
När det gäller dina svettningar så funkar det som ovan har skrivit att använda en deo som man tycker luktar gott. Räcker inte det och du tycker att det luktar/blir blött så kan du köpa Absolut Torr på apoteket. Det räddade mig när jag var i din ålder. Det stryker man på under armarna en gång i veckan. Resten av veckan kan man använda deo om man vill men det är inte nödvändigt.