STÖRRE BRÖST?!
hej! jag är en 15-årig tjej som sjukt gärna vill ha större bröst. Jag är nästan helt säker på att jag inte ens har en A-kupa… Finns det något sätt utom bröst förstoring och bröstförstorings piller som kan göra brösten större? Gärna med hyfsat kort varsel. Har hört att p-piller ska ha en sådan biverkning, men det händer väl inte alla? Super tacksam för svar!
Eftersom bröst består mestadels av fett så är det enda naturliga sättet att gå upp i vikt. Annars kan du ju testa olika vadderade bh:ar så de ser större ut :)
Nej det finns det inte. Jo om du går upp i vikt kan de bli större. Men något annat sätt finns det inte.
P-piller sägs ibland göra det men inget jag tror på att de växer pga det, samt att det inte skulle gå snabbt heller.
Ens storlek på brösten har ingen betydelse, man är lika fin oavsett och du är bara 15 år, de kommer att växa i några år till.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina bröst blev större när jag använde p-piller, men de andra biverkningarna var inte värt det, mådde illa hela tiden och fick senare gallsten. Som sagt så är brösten mest fett, så att gå upp i vikt kan göra dem större.
jag har en helt okej fyllig B-kupa och den är hemsk önskar jag va helt platt ibland, framförallt när jag rider och tränar.
Men jag tycker du ska börja se det fina med din kropp ist, det är i huvudet det sitter inte på kroppen enligt mig. Och jag mena du är 15 jag är själv 16 och det är ett bra tag till innan man är färdigväxt. Ta det bara lugnt och lär dig älska dig själv först :)
#3 Hur vet du garanterat att det var p-pillren?
Och dina biverkningar, det skiljer sig mycket från person till person. Gallsten tror jag inte man får av p-piller. Illamående har jag hört vissa har fått.
Dy är bara 15, och kroppen kommer kanske fortsätta växa.
OM du verkligen inte trivs finns det både inlägg och vadderade bhar. Men varför vill du ha större bröst? Det är ju din kropp, och den kommer se ut som du.
Har aldrig direkt önskat större. Har kupa 75 GG, jag kan inte köpa bhar om jag inte betalar ett par hundra. (en billigt är väl för 400 kr)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Var nöjd med kroppen du har tjejen! Fast måste erkänna att jag som kille tänder på större bröst (tyvärr). Låg senast i helgen o gullade med en tjej som hade ett par D-kupor.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Ta det lugnt! En kvinnas bröst växer tills hon blir 20 så du har många års växande kvar. Mina bröst växte sakta tills jag blev 16 och inte förren då ploppade de fram och sedan fick de en till växtspurt när jag var 20 och nu har de behållit sin storlek sedan dess :)
Så var inte orolig allt har sinom tid! Och det finns så mycket roligare att göra när man är 15 än att oroa sig över sina tuttar ^^
Emmiie Har helt rätt. Att tycka om sig själv är otroligt viktigt!
Dessutom är inte bröst hela världen. Det matas in i oss att man måste ha ba-da-bomber av olika anledningar. Finns gott om exempel på kvinnor med mindre bröst. Du behöver bara slå upp en modetidning, se på tv eller gå på HMs über-retuscherade hemsida för att se. väldigt många modeller har a- eller aa-kupa som antingen photoshoppas eller vadderas, beroende på fotosyftet.
Inte för att låta dum men är det vanligt som kille att man gillar suga på bröst? 😓😕
#10 Du skulle kanske kunna skapa din egen tråd om du vill diskutera det :) Är nog inte överhängande män som sitter på Kvinnor i fokus.
Undrade bara, inte så att jag gillar sånt.
(Okej, kanske lite..)
#12 Du kan ju alltid göra en frågeställning om du är nyfiken :)
#5 vet massor med andra som tog samma p-piller som jag, som också fick problem med gallan trots att de inte haft förut, mina problem försvann när jag bytte till annat p-piller.
#14 Aldrig hört innan. Borde ju stå bland biverkningar och så i så fall.
Jag är glad över mina små bröst och hoppas att de går tillbaka till sin vanliga storlek efter att jag fött barn.
Det är så skönt att slippa ha bh (sambon är nöjd för det är mindre tyg i vägen..), linnen sitter snyggt, inget studsar och är ivägen när jag springer, rider eller simmar.
Ge det tid, du är bara femton år och brösten kommer fortsätta växa ett bra tag. Själv hade jag inga bröst alls tills jag blev sexton/sjutton (kommer inte riktigt ihåg), då började de växa extremt långsamt och stannade på A-kupa fram tills för två år sen (är 25 nu), då plötsligt började de växa med en jäkla fart!
Jag har fortfarande inte stora bröst och kan vara utan BH både i vardagen och när jag tränar och det är otroligt skönt. Jag hoppas verkligen att brösten inte växer allt för mycket när det är dags att få barn och (som #16 skriver) att de går tillbaka till den storlek jag har nu efteråt.
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Som alla säger, du ska vara stoilt över din egen kropp!
Och samhället brukar ofta försöka visa synen att ALLA gillar tjejer med stora bröst, men detta varierar lika mycket som allt annat. en del personer gillar stora en del små. En del kanske har andra saker på kroppen de finner mer attraktivt. Försök tänka efter vart den här längtan kommer ifrån och fråga dig varför du har den? Vill DU verkligen ha större bröst, eller vill samhället det?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
kan säga att det kan stämma det med gallan på p-pillerna :) jag hade själv ont i magen efter att ha använt dem i ett år och va då tvungen att byta. Så helt fel kan det inte vara då jag hade fruktansvärda smärtor i magen imellanåt :)
#5 Bröstförstoring av p-piller har inte bekräftats vara en biverkning av just läkemedlet (av de få jag tittade på i FASS) men många har ändå sagt att de i samband med p-piller har fått förstorade bröst och även det står med i FASS under biverkningar. Jag tycker inte att det låter omöjligt om det är östrogen i för östrogen stimulerar brösttillväxt men sen är jag inte insatt i hur just preventivmedel fungerar.
TS: Dina bröst kan ha slutat växa men de kan också fortsätta växa. Oavsett så tycker jag att du bör fokusera på annat än just bröststorleken. Alla ser olika ut och växer olika.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
#20 Ja man får tro på vilken man vill. Jag personligen tror inte att det har med p-pillrena att göra i alla fall. Och fått förklarat med att det inte är pga det. Men, vissa tror på det andra inte så 🙂
Tyvärr vet jag personligen inte vad som kan få brösten att bli större förutom bröstförstoring. Bröst har också mycket med hormonerna att göra, de växer oftast i omgångar för kvinnor. När jag började med p-piller (flera år sedan), växte dom lite, men nu när jag hoppade av så fick jag till och med gå upp en storlek i bh:ar och då hade de inte växt på flera år. Så allt är nog olika från person till person. Nu tänker jag inte sitta här och bara säga att du ska vara stolt över din kropp, över dina bröst i det här fallet. Jag själv blir 20 år snart och har velat göra en bröstförstoring väääldigt länge, troligtvis för jag älskar bröst, stora symetriska såklart mot resterande kropp. Viktigt bara OM du funderat på en bröstförstoring i framtiden är att känna så du gör det för din egna skull, inte någon annans, tänk igenom ordentligt att det verkligen är någonting du vill och inte för att öka självkänsla/förtroende om så skulle vara fallet :-)
Jag hade precis som du knappt a, opererade mig och nu har jag stor D. Ångrar mig inte, men det var min absoluta sista utväg. Var 21 då btw, nu i maj blir dey 3 år sen :)
Vad jag menar är att ha tålamod, det kan komma av sig självt att dom helt plötsligt växer :)
Jag gick från B-kupa till E-kupa när jag började med p-piller. Dock kan det också vara så att pillerna inte hade något med det att göra utan att de bara växte naturligt. Gick i 9an då🙂