Gråa kläder
Idag nämnde en tjejkompis något som jag aldrig riktigt tänkt på förut. Hon sa att hon inte gillar att ha gråa toppar/tröjor eftersom att man ser minsta lilla svett på de, har inte tänkt på det dels för att jag aldrig bär gråa överdelar och inte upplever att jag svettas mycket.
Hur gör ni för att "kontrollera det"? 😂
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Har tyvärr inget tips att ge då jag svettas väldigt lite normalt sett. Men har hört fler som sagt att svett syns mycket!
#1 Okej, svettas inte heller mycket men tänkte komma med tips till tjejkompisen! :)
Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice.
Jag tycker det syns lika mycket på andra färger.. men material spelar nog störst roll! Har man en grå topp i chiffon så syns det ju inte alls jämfört med ett linne i bomull. 😛
Svart är mest förlåtande. svettfläckar syns i de flesta ljusa färger.
Jag har mestadels gråa tjocktröjor, men visst.. har några gråa t-shirtar med och får absolut aldrig svettfläckar som syns på mina kläder - oavsett färg!
Jag får bara svettfläckar om jag tränat hyfsat hårt, och då är det ju rätt självklart. Då duschar jag, eller åtminstonde byter tröja (om det inte finns möjlighet att duscha)
Jag har en grå t-shirt, och har aldrig märkt några svettfläckar på den i alla fall.
//Jessie

Jag kommer ihåg att jag hade problem med svettfläckar i tonåren och att jag var riktigt nojig. Jag undvek faktiskt grått. Det beror nog mest på materialet. Vissa gråa tröjor blev nästan svarta där det blev blött. Och så blev jag nervös och svettig av att oroa mig för svettfläckar :p