E-deklaration 2014
Postade detta inlägg på privatekonomi, men trafiken där verkar ganska låg och jag har inte så stort tålamod :P
--
Nu går det ju att e-deklarera. När jag dock loggar in så står det att det inte finns en e-deklaration för mitt personnummer. Jag har haft skattebaserad inkomst under 2013.
Får inte alla tillgång till deklarationen samtidigt? Vet att alla inte får deklarationen med posten samma dag, gäller det även för e-deklarationen?
Ja, läste också den artikeln. Men det står ju inte för mig att jag ska försöka logga in igen senare, utan det står att det inte finns en deklaration i e-tjänsten för mitt personnummer. Jag får nog ta och ringa dem..
Ringde dem, men samtalet avbröts för att alla handläggare var upptagna. Trodde de hade en sådan där telefonkö?
Nu läste jag på deras hemsida att man inte behöver deklarera om man inte haft en lön eller pension på ca 18800 kr eller mer. Under 2013 på mitt extrajobb tjänade jag bara runt 14000 kr totalt.
Kan det kanske vara därför som jag inte fått någon deklaration i e-tjänsten?
Där har vi nog problemet😉
/Maria
:)
Jag har skickat in min nu men har en kanske dum fråga, men kan man redan nu se om man får betala tillbaka eller kommer det senare? 🤔
#7 Det står när du loggar in på skatteverkets sida på "inkomstdeklaration 1" om man får tillbaka eller ska betala 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är det "skatteuträkning" som jag ska titta på då eller? … 😇
#9 ja, och så klickar u på nästa nere på sidan så får du fram rätt sida.
Hehe det där hade jag ju helt missat att klicka på, men det var ju en trevlig överraskning 😃
🙂