Orolig :(
Hej!
Jag är orolig över att jag är gravid. Jag äter p-piller och har alltid fått mens någon gång då jag äter de hormonfria tabletterna. Men denna månaden kom ingenting alls. Jag har inte glömt något p-piller, så det verkar konstigt om jag skulle vara gravid. Men jag har funderat på andra saker som kanske spelar in. Tänkte om någon av er här vet.
Jag har denna månaden haft mycket ångest och stressat upp mig för olika saker. Sedan har jag nog ätit väldigt dåligt också när jag tänker efter. Det har inte blivit så mycket mat, utan har slarvat en del.
Kan den uteblivna mensen bero på detta? Tänker nog köpa ett grav test i alla fall och testa mig i slutet av denna veckan, för orkar inte sitta och nojja över att jag är gravid.
Det är väldigt liten risk att du är gravid om du skött pillren som du ska. Stress och ångest kan absolut få mensen att hoppa över en månad. Är du osäker så ta ett test.
Det är nog bara att du varit stressad och inte ätit riktigt som du ska. Men sen ska man ju samtidigt inte underskatta 0,07% chans att bli gravid så ett gravtest kan ju vara bra, bara så du är på den säkra sidan :)