Slidan gör ont
För ett par dagar sedan gjorde området vid klitorisen väldigt ont, och nu gör hela "crotch" området ont.. Kan knappt torka mig för att det för ont ): Hjälp??

Gå till din vårdcentral eller sök en gynekolog, så kvickt du kan.
varför??
Om det gör någon nytta så är jag 15, oskuld och nyss haft mensen, dock ovanligt kort för att va min mens…
Det är väl ganska uppenbart varför? Det är antagligen inget farligt, men om du känner att du har problem med det: Gå till en gyn och undersök det, för jag tror faktiskt en gyn kan hjälpa dig mer än iFokus i det tillstånd du är i nu.
Det är nog inget farligt, oroa dig inte. Men kolla upp det som sagt, det är det enda sättet du kan få ett säkert svar.
Vågar dock inte gå till gynekologen för är rädd att det ska vara något fel på mig och jag måste göra operation och allt :( Livrädd att jag måste berätta för mina föräldrar… :(
Ju längre du väntar desto svårare kan det bli att åtgärda, om det nu är något som är fel.
Använder du tamponger?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
nej, bara bindor
Men tänk såhär: Är det inte bättre att du går och kollar Om du har något (Vilket du med stor sannolikhet inte har, du är nog bara irriterad eller har Svamp eller liknande, helt ofarligt) än att du sitter och oroar dig för att du har det? Menar inte att låta otrevlig, det hoppas jag du förstår, försöker bara hjälpa dig och vill, för din skull, att du kollar upp det så du slipper sitta och oroa dig. :)
min bästa kompis har ett liknande problem och vi har nog Svamp och jag har väll något mer och hon "läcker" så vi ska prata med kuratorn(vi har ingen skolsyster) på måndag och be henne boka en tid på umo så vi har stöd av varandra… aldrig att jag vågar gå in dit själv. måste man ha en slumpvald gynekolog eller kan man be om en kvinnlig?? känns inte så bekvämt med en manlig..
Du kan absolut be om en kvinnlig gyn! De flesta (Om inte Alla?) kliniker har full förståelse för att man vill gå till en kvinna. Det är jättevanligt att kvinnor ber om specifika gynekologer.
Det gör så mycket ondare nu… blir gråtfärdig… Hoppas jag kan få bokat en tid idag på umo för jag vet inte om jag klarar så mycket mer.. gör så ont… Borde man vara rakad och nyduschad hos gyn??
Det är ingen (vettig) gynekolog som bryr sig om du rakat dig. Tänk på att det är deras jobb att se olika sorters vaginor, du är knappast det värsta som skådat deras ögon, så att säga. Oroa dig inte.
Att duscha väljer du själv om du vill göra. Känner du dig ofräsch, duscha. Som sagt, gyn bryr sig inte. :)
Självklart bör man vara nyduschad, iaf ett par timmar sedan sist så att man är ren, dock inte för ren, dvs inte tvätta upp i slidan då det kan ta bort den diagnostiskt viktiga specifika lukten.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Har aldrig någonsin rakat mig därnere det är naturlig med hår på kvinnor och det vet gynekloger så de kanske mera reagerar ifall man är rakad för sånt anser många gynekologer kan vara en orsak till en del problem kvinnor får därnere. Vet flera som sagt man lättare får Svamp då och dyl. eftersom det inte blir nån hårkudde mellan hud och binda/trosa om släpper fram lite luft emellan.
Hyfsat nyduschad skulle dock jag föredra att vara hos gynekologen.