Konstig hobby.?
Hej, jag undrar om min hobby uppfattas som konstig. Dom flesta gillar typ att sticka, sy, fiska, rida, måla mm. Visst jag gillar allt det där men min absoluta favorit hobby är att hitta på djur+länder! Alltså jag har hittat på en planet och en lång utveckling samt länder och djur. Det finns just nu 123 djurarter (dock så är alla inte ner skrivet lika detaljerat) och 17 länder. Alla länder och växtarter har namn osv, vilket hav och vattendrag oxå har! Detta har jag hållit på med i ca 8 år. Så uppfattas jag konstig? Borde jag lägga ner min fantasi och börja fokusera på verkligheten? På fredag ska jag ut på landet men har lite beslutsångest, ska jag låta mig bli instruerad av naturen och fortsätta att leva bland molnen? Eller kanske börja forska på olika djurarter och dokumentera om dom i helgen? Tacksam för svar!
Hur gammal är du?
Det låter nästan som att du är någon som skulle kunna eventuellt hålla på med rollspel eller dylika aktiviteter.
Själv är jag närmare 30 och har som hobby att samla på Sailor Moon, Barbie och Hello Kitty. Eller spela dataspel med zombies.
So?
Gillar inte folk det jag pysslar med så kunde jag inte bry mig mindre.
Jag trivs med mina hobbies.
Borde även du göra. 🙂

Memento mori

Medarbetare för Julen
Om du tycker att det är roligt och får ut något ut av det så tycker jag du ska fortsätta med det. Vem har sagt att något är dåligt bara för att det är fantasier. Jag går omkring med 13 romanidéer i skallen varav en av dem är ett epos med alla möjliga sidohistorier. Utöver det så utövar jag rollspel med mig själv i stort sett dagligen och gjort i många år (jag leker med andra ord). Jag tycker nästan din hobby låter mer vettig än flera av mina. Så gör som du vill och strunta i vad andra tycker.
Gillar du det och trivs med det så kör på!
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Men duuu så spännande! Klart att det är udda, men inte värre än att skriva barnböcker eller uppfinna spel. Nu blev jag nyfiken, kan man få ett litet smakprov på ett par påhittade djur? Målar/tecknar du dessa också?🐱
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Det är INTE konstigt! Jag gillar det också! 😃
Så länge du tycker det är roligt ska du ju såklart inte sluta. Man får tycka om vad man vill! 🙂
Det låter som en AWESOME hobby! 😃
Själv kan jag spendera VECKOR med att läsa på om olika brott, se brott-dokumentärer på Youtube, läsa på om olika stora olyckor mm. mm.
Ond, bråd död är min hobby med andra ord. Jätteintresserad av olika mordfall och seriemördare. 🙂
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
I sanning en udda hobby. Men udda är ju inte nödvändigtvis dåligt. Tycker du det är kul, så fortsätt, och skit i vad andra tycker. :)
jag blir avundsjuk på dig som har sådan fantasi. det krävs ändå att man kan koppla av så pass mycket att man "har tid" och kan ta sig tid för det. det verkar väldigt kreativt och stimulerande, det låter toppen! det är sådan du är och du mår bra av det. kul att du har hittat något som du brinner för, det är det inte alla som gör.
Om dina fantasier inte gör att ditt "vanliga liv" tar skada så tycker jag bara att det är positivt att ha ett rikt inre liv! :)
Tack så jätte mycket allihopa! Kul med andra som oxå har lite annorlunda hobbies!:) #3 kan kolla bland alla udda varelser och lägga upp en;)!
Tack, uj vad spännande!
*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn…
Den här är ganska ny som jag börjat skissa på och har därför inget riktigt namn ännu: I weces mest ljupa tropiska skogar kan skymtar av (namnlös för tillfället) visa sig. I sitt lustiga utseende kan man säga den felande länken emellan rovdjur och betesdjur. Med sina starka robusta framben klarar dom lätt av att gräva i den hårat jorden som milosa träden växter i. Dom lever huvudsakligen på växter men är fullt kapabel till att fälla andra byten som bengazell. Milosas blad är på tok för svår smälta för andra arter men (namnlös för tillfället) har en såpass stark magsyra så att dem kan smälta dom sega bladen. Men det är inte det ändå som (namnlös för tillfället) behöver hos trädet. Deras starka klor på frambenen används för att gräva fram dom näringsrika rötterna under trädet. Dom äldsta (namnlös) vet vilka träd som ruvar på dom saftigaste rötterna. När ett milosa träd bär frukt är rötterna däremot torra och sura. Dom vill helt enkelt dra uppmärksamheten till frukten. Tack vara att milosa träden växer väldigt krokigt och krångligt så är dom lätta att klättra i trots att (namnlös) bakben bär klövar. Ränderna som förekommer bland alla individer är helt olika från varandra. Vissa har tjockare, andra smalare, vissa syns tydligt, andra är svårare att se. Men ränderna är som tydligast när kiden föds. Honan är dräktig i 8 månader vilket motsvarar ett halvår på hayat (planeten dom befinner sig på). Sen föds en-fyra små ungar som oftast inte väger mer än 2 kilo. Som vuxen väger dom ca 15 kg(hona) och blir emellan 70-100. Hanarna väger emellan 17-24 kg och blir emellan 110-130 cm. Hanarna är inte lika aktiva som honorna men håller vakt efter fiender. (Namnlös) stannar hos sin mamma i 5 år och får många småsyskon innan dom lämnar mamma. (Namnlös) lever i flock och alla i en flock har blodsband. Honor ger sig iväg för att hitta en hane utanför flocken för att sedan dra in i familjen. Honorna tenderar att vara mer aggressiv än hanarna. Och i en flock har alla respekt för dom sterila äldre honorna. Flocken kan bestå av 5-15 individer som rör sig på ett stort område. Som är inte kända för att sluka allt i sin väg och ses därför inte som ett stötte hot emot lantbruket. Men när flocken blir för stor splittrar den och det kan bli upp till 3 nya flockar som letar sig vidare ut på ön. Det låter som om dom finns i massor men det gör dom tyvärr inte. Milosa träden är svårt utrotningshotade så man anser att deras sav har läkande krafter. Men (namnlös) är beroende av dom. Men dom klarar sig på annat oxå på en speciell period som inträffar över ön varje år i 4 månader. Då går milosa träden i dvala och den blir torr och äcklig. Då livnar (namnlös) sig på annat som sjögräs, löv och andra stores blad och växter. Svansen som först liknar en rävsvans fungerar på flera sätt. Den används bl.a. För att få bort jord från rötterna, vissa känslor och hålla balansen. Dom är skickliga simmare som kan dyka efter fisk om det är ont om annan mat. Dom stora ögonen är viktiga för att kunna orientera sig bland alla träd. Öronen har som tofsar för att minsta ljud ska märkas och hjälpa dom att hitta varandra i kris. Dom tillsynes tjocka pälsen har inget underhull så uttorkning inte ska drabba dom. Men det har oxå ett annat syfte. Att när dom svettas luktar den sälla. Mycket så vätskan håller sig inne under ytterpälsen för att kyla ner kroppen. Men för att minska chansen för upptäckt så badar dom ofta för att få bort den ev lukten. Det är hanarna som markerar revir igenom att gnida nacken emot tex träd. Detta djur är inte klart än så några justeringar kommer nog att ske:)
En annan sak jag gör är att hittar på individer och sen dokumenterar om deras liv.. Känner mig as skum:S
#13 Ju galnare man är desto roligare har man. Det finns nog många som skulle tycka att jag är rätt skum med tanke på vad jag kan hitta på. Nu försöker jag bli författare så mina
"rollspel" (lekar) bidrar till att hålla fantasin igång och upptäcka nya historier och så där. Jag tycker inte du ska se ner så hårt på dig själv. Själv är jag en enorm fiktiv sadist, det betyder att jag är jättesadistisk mot påhittade karaktärer. Både mina egna och i andras berättelser. Ju värre desto bättre.
Det kan ju kallas skumt om något.
(Vad tror du om att döpa din "djurart" till Tenura? Låter det som ett bra namn?)
Wow..alltså det här är ju hur häftigt som helst! 😃
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#13 Vilket är precis vad författare gör. 😃
Du är upenbarligen en väldigt kreativ person och detta är ditt sätt att göra utlopp för det. Väldigt häftigt! 👍
Jag tycker det verkar vara en fantasifull, inspirerande och kreativ hobby du har. 🙂
Tack så mycket:)
När jag var yngre så brukade jag och min syster hålla på och hitta på djur, länder, aliens, planeter osv
Inte lika utförligt som du men liknande.
Nu hittar jag snarare på historier och ev magiska länder gömda i höga berg osv.
Jag har faktiskt läst böcker om fantasidjur så vill du utveckla det så finns det helt klart möjligheter.
Jag skulle då helldre ha en udda hobby än att vara fantasilös 👍
l'm back
jag säger som de andra. du är inte det minsta konstig, det finns tusentals människor över hela världen som gör samma sak som du. många skriver ner det och blir författare, andra designar spel av det och ytterligare andra målar det.
Tack så mycket! Har nu börjat skissa lite på nya filurer;)
Jättekul ju! Allt kreativt skapande är bra sådant tycker jag.
Jag har också lite mer udda hobbies. Liksom #6 gillar jag att läsa om seriemördare, brott och sådant. En hobby som min mor inte var jätteglad över när jag var 12 år.
Och så samlar jag. På lite allt möjligt. Antika böcker, medicinska och militära antikviteter, fjärilar och en del annat. Vill börja samla på antika, uppstoppade fåglar också. Inte jättevanligt bland folk i 20-års åldern något av det 😃
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se