"Skengravid?"
Hoppade av p-piller för ca 1-1,5 månad sedan av olika anledningar. Nu har jag haft ont vid högra äggstocken i ett par dagar. Vänstra bröstet ömmar som bara den och verkar hålla på att växa. Tänkte först att jag kanske är gravid så tog ett test vilket som visade sig vara negativt, men ägglossning då? Nej inte det heller, så tog ett urinvägsinfektionstesten inte det med. Så frågan är då om det kan vara en cysta eller om det beror på obalans med hormonerna och att jag blivit "skengravid" eller kanske att brösten börjar växa igen för jag slutat med p-pillerna.. Hade precis samma smärta vid vänstra äggstocken för cirka ett halvår sedan, men ingenting i bröstet. Då gjorde det så ont att jag nästintill skrek och grät påväg till akuten. Fick göra en undersökning men inte någon cysta eller något (detta för ett halvår sedan, däremot gjorde dom inget ultraljud). Nu börjar jag bli lite orolig för vad det kan vara, är det någon som varit med om liknande? Just nu är det bröstet som gör mest ont, men ibland hugger det till i äggstocken så jag går som jag vet inte vad haha :s Är det HC eller Umo jag ska vända mig till? Gör så jädra ont :/
Jag skulle kontakta umo för undersökning av äggstocken eftersom du upplever det som likadant du haft tidigare. Annars är det säkert hormonerna som spökar efter pillrena.
/Christine
#1 Tack för svar! Får ta och boka en tid på umo och passa på att fråga om hormonerna osv. Gör så ont bara :/