Längtar efter barn
Hej, jag måste börja med att säga att jag är alldeles för ung för en graviditet och jag tänker definitivt inte bli gravid förens många år framåt. Mitt problem är att jag vill så himla gärna ha ett barn. Jag får extremt starka moderskänslor i perioder och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Någon som känner likadant? Vad kan jag göra för att tänka på annat? Detta är väldigt jobbigt. Jag ser små barn överallt och jag har ett sånt sug efter ett litet barn.
Exakt så där kände jag när jag var 16 år gammal… jag skaffade mig en hund 🙂 och hon var min skugga i 15 långa år.
☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️
Sajtvärd på Lenormand
Jag känner precis likadant. Är 22 år och går i skolan, så det är definitivt inte dags för barn än. 😛 Har djur som jag tar hand om, vilket hjälper lite i alla fall. Sen är det bara att vänta.. åren går inte så segt som man tror.
Kände så tidigt. För mig blev jobb som barnflicka en ventil där jag fick pysa ur sådana känslor.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Vad skönt att jag inte är ensam. #2 Jag tror att det just är därför jag känner såhär, jag har inget eget djur just nu. Ända sedan jag var liten har jag haft något sorts djur som har varit mitt eget, men nu har jag inte det.
Jag gjorde som fler av ovanstående - jag började jobba extra med barn och sedan skaffade jag katter för tre år sedan! <3 Har passat mig och min sambo perfekt! Nu är vi 25 och 27 år och planerar att vi ska börja skaffa barn om ett år ungefär, när vi har jobbat lite längre och flyttat till en större lägenhet.
Men katterna är helt underbara - de är som våra barn :)
Jag känner precis likadant!
Tror faktiskt det är vanligare än man tror för åtminstone en del kvinnor att känna så i perioder.
Känns som det borde ligga i vår natur? :)
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Jag är så nu och är 15 år. Haft moderkänslor sen jag var 14 men de har blivit extrema nu. Men jag får hålla mig i skinnet och fokusera på skolan istället. Men jag har planerat att skaffa barn när jag gått ur universitetet.
Känner igen det där!
Jag är 20 år (så egentligen inte FÖR ung), men har man aldrig haft pojkvän, bor hemma och inte har en fast inkomst så är det definitivt inget jag vill eller kan skaffa förrän många år framåt ^^
Jag klarar knappt av att se gravida kvinnor eller andras bebisar för jag blir så sjukt avundssjuk ;)
Samtidigt får man lära sig att njuta av nuet ^^ Barn är säkert det underbaraste man kan ha, men jag tror även att mammor kan vara lite avundssjuka på oss andra som kan sova gott och göra vad vi vill utan hinder :)