Hål i menskopp?
Hola!
Jag fick precis hem min menskopp i brevlådan, bara efter 24 h! 😃
Är superglad, men jag tycker att det är konstigt att det är 4 små hål under kanten? Då kommer det väl att rinna ut? 🤔
Beställde den från menskopp.se.
Dom ska vara där. Är så på min också. Tror dom måste vara där för att det ska bli vacum eller nått? 🤔
#1 Min kompis äger att det är "lufthål" haha.. Men när man ligger ner så borde det väl läcka? 😮
Har du upplevt läckage pga hålen?
Nej då! Inte alls. 🙂
Jag tror som jossimelon att det går med vacuum att göra, för vad jag har sett så har alla menskoppar dessa små hål. Inget att vara rädd för att det ska läcka :-)
Haha det ska vara de där små hålen i menskoppen! :D Det läcker INTE alls :)
Vad roligt att du fått hem din kopp! Jag kollade in ganska många videos på typ youtube om hur tjejer vek sina koppar. Sen tror jag att jag testade en del olika tekniker för att hitta vad jag tyckte kändes bäst/lättast. Sedan bara lääääängtade jag till att jag skulle få använda den! :P
Så mitt tips är att du provar dig fram nu med att sätta in den på olika sätt - så att du hittat en vikteknik nu som du trivs med. Så behöver du inte börja fundera på det när nästa mens kommer! Lycka till! :)
Då ska jag inte oroa mig över hålen haha, tack för hjälpen!
#5 Ja åh, jag har velat ha menskopp långt innan jag fick mens, har lagt ut pengar på andra håll, men nu så! 😉
Jag har läst att slidan är "annorlunda" under mensen och att man inte ska testa menskoppen när man inte har mens för att det är inte samma sak då 🤦♂️
Den sista frågan, "Prova när jag inte har mens?", där står det!
Spännande, #6 jag hade aldrig hört att man inte skulle testa sin menskopp innan.. Fast jag har svårt att det spelar någon större roll. Men jag skulle inte rekommendera att man går runt i menskoppen utan att ha mens - för då kanske den sitter obekvämt osv. Men jag vet flera som avnänder sin menskopp när de har lite mer flytningar än vanligt - alltså inte vid mens.
Jag övade lite med min menskopp innan jag fick mens. Men mest bara för att ta in och ut den och hitta en vikteknik jag trivdes med. Så jag gick inte runt med den innan jag hade mens. Men det där får man nog känna efter vad som känns bäst :)