Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4270 ggr
Anonym
Anonym
0

raka sig

jag har rakat mig där nere nu ett tag men nästan varje gång blir det rött och iland kliar det. jag vet vad det är men kommer inte ihåg namnet på det och man ska försöka att inte raka på ett tag och att inte ta i men jag har försökt båda sakerna och de funkar inte… jag vill inte ha massa hår för de är bara ivägen men vill såklart inte att det blir som det blir nu.. 

vad ska jag göra åt detta?

ChristineL
0

Trimma med rakapparat är inte så dumt :) Det går mycket snabbare dessutom.

Anonym
Anonym
0

jag har tyvärr ingen

ChristineL
8

Då får du knalla och köpa en kanske?

Anonym
Anonym
0

#3 haha de skulle vara väldigt pinsamt för mig. bor med mina päron och jag åker typ aldrig nån stans. finns det inte nåt annat sätt?🙂

Anonym
Anonym
0

#5 vill inte prata med mina föräldrar om sånt här så skulle nog inte gå att köpa på internet

Scorpio97
10

Vill man bara ha det kortare går det ju att klippa med sax. Det gör jag (rakar bikinilinjen dock)

Rakar du så ska du helst använda raklödder speciellt för underlivet, samt någon form av kräm efteråt (finns speciella på tex apoteket). Man ska även raka medhårs, jag gör dock aldrig det eftersom jag får stubb kvar då…

//Jessie

Anonym
Anonym
0

ok tack!

Karmatarerskanise
0

Bäst är rakapparat. KanKan du inte köpa en nu får du spara pengar och köpa när tillfälle ges.

mimåne
0

Det finns speciella krämer för intim rakning du kan använda som motverkar röda prickar och irritation. Jag har en som hjälper mycket bra. Pröva gärna att använda en sån

Medarbetare på akvariefisk ifokus

graleh
0

Jag använder apparat och det kliar ändå. Absolut inte lika mkt som rakhyvel men ändå.. när det växer ut kliar det.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Officielle
8

Personligen vill jag inte ha ett hårstrå där nere, jag tycker det är snyggare utan men det är ju en smaksak. 

i alla fall, jag rakar mig flera gånger i veckan så att det inte ska bli stubbigt. Jag får väldigt sällan "rakfinnar" som jag tror att det kallas. Det är alltså de röda prickarna som kliar. 

Jag börjar med att använda "shower foam" och sedan rakar jag först medhårs, efter det har sköljer jag rakhyveln så att den är helt ren. Sedan rakar jag mothårs, annars blir det kvar stubb(för mig). 

När jag kommer ut ur duschen använder jag mitt ansiktsvatten(toner) över hela "området" eller vad man ska säga. Efter det väntar jag cirka 5 minuter innan jag tar på mig underkläder så att tonern hinner sjunka in lite. 

Ett starkt tips är att inte använda engångsrakhyvlar, de funkar inge vidare. 

Jag får rakfinnar typ en gång om året och det är när jag slarvar och rakar utan nå tvål eller lödder. Den här metoden funkar skitbra! 

Lycka till. 😃

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Underbarn
0

Raka MEDHÅRS, ("neråt") åt det håll stråna ligger/växer och inte mothårs ("uppåt") då blir det inte rött :) du får inte 100% lent men vad gör det när stubben alltid är ute efter ett dygn eller två

Halvdansken
3

Vad är det ivägen för???

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Officielle
11

#14 Alla har sin åsikt om hår. Vissa gillar det, andra inte!

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[rosetten]
0

Jag rakar medhårs med tvål eller ibland raklödder. Ha en bra hyvel om du inte redan har det. Enda gångerna jag har fått problem är med engångshyvlar.

idailsk
4

Använd inte ansiktsvatten i underlivet, det är till för ansiktet. Inte heller raklödder, vare sig det är för underliv eller inte. Ph-värdet kan störas och du kan få Svamp och andra infektioner. Vilket kan resultera i ett illaluktande och kliande underliv.

Använd Lactacyd som är för underlivet, det löddrar också 🙂 Men lagom. Du kan ha barnpuder efteråt, det lindrar och läker den irriterade huden. Alternativt barnolja, som är väldigt milt också. Men akta dig för parfymerat i underlivet.

Kram Mila Kär

idailsk
1

Använd inte sax.. Risken för olycka är stor. Jag vet av erfarenhet och det var inte så roligt om man säger så 😍

Kram Mila Kär

Karmatarerskanise
2

17 jag skulle aldrig få för mig att raka könet utan rakgel eller lödder som är till för det. Absolut inte tvål. Gel och lödder finns parfymfritt. sedan finns det aftershave som är till för det.

Scorpio97
1

#18 Jag brukar ta en kam, och ha emellan huden och saxen. Har aldrig råkat klippa i mig själv (: Sen beror det ju på hur nära man klipper också, jag spar 0.5-1 cm hår, så jag är ju inte så nära huden ändå.

//Jessie

Leon1973
2

Förlåt, nu kommer jag som kille in här och stör er tjejer.

Hittade hit genom "Nya inlägg på iFokus". Trodde det gällde raka skägg först.

Men till saken, jag känner en del tjejer som istället för att raka sig går och vaxar sig, fördelarna ska väl vara mindre plidor och det växer inte ut lika fort.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

idailsk
2

#19 Lactacyd är i intimtvål, alltså till för underlivet :-)

Kram Mila Kär

Anonym
Anonym
0

På apoteket eller många vanliga mataffärer som tex City Gross finns RFSU's intimprodukter till väldigt bra pris. Jag använder deras rakgele för intimrakning, och en grön liten tub som heter typ hair helper som man smörjer på området efteråt. Rakhyvlar från Venus som jag byter blad på minst en gång i månaden. Jag rakar mig helt och hållet varje gång jag duschar, 3-4 gånger i veckan, och de röda prickar jag får är inte fler än några stycken om året, och då är det när jag varit oförsiktig och använt rakbladet för länge, skippat rakgel eller liknande.

Och jag är en väldigt aggressiv rakare. Medhårs, nej tack. Här ska det vara stubbfritt och babylent, annars kan det vara. Jag är den som gnuggar hyveln hårt mot huden för att få bort varenda liten millimeter, men trots det klarar jag mig undan från efterbesvär pga att jag använder rätt produkter.

Hair helper svider som eld i ett par sekunder efter det smörjes på mellan benen, men det går över SNABBT och det hjälper. Jag antar att det är för att den är "milt parfymerad" vilket jag tycker är helt idiotiskt när allt annat de säljer är utan parfym. Men fördelarna vinner, den är otrolig.

Karmatarerskanise
1

22 det är just der.en TVÅL. Att tvätta med.

idailsk
1

#24 Då vet vi vart vi har varandra :-)

Kram Mila Kär

idailsk
0

#20 Det har du rätt i såklart :-)

Kram Mila Kär

Jaguar_
3

Köp intimrakningsgelé/kräm på apoteket så slipper du sådana problem. Smidigt som fan är det och blir alltid perfekt resultat.🙂 Huden blir inte irriterad eller gör ont under rakning. Plus att det åter fuktar huden under tiden du rakar.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Karmatarerskanise
0

27 det finns inga som helst garantier för att det blir bra med dessa produkter. Däremotär det alltid bättre att använda produkter som är avsedda för det än inte. men många blir irriterande vad de än använder.

Jaguar_
1

#28 Nja det kanske det inte finns…men på mig fungerar denna gelé utmärkt. Jag blev helt förstörd innan jag började använda detta. Fick lätt sår under rakning, fick röda irriterade hårsäckar som kliade, öm hud osv. Raka under vatten (eller med mycket vatten på rakhyveln) är ett annat sätt men inte lika smidigt, men det fungerar med. Dock jag rekommendera alla att ha eller åtminstone testa intimrakgelé eftersom jag vet själv hur bra den är. Den jag använder heter Apoliva och är operfymerad. Kostar under 100kr och som jag nämnde innan finns på apoteket i hyllan. Den är på tub och är väldigt dryg får jag meddela haha tar typ aldrig slut känns det som 🙂

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

bellisan
0

Asså rakar ni här hela underlivet? Altså rakar bort allt hår ändan bak till röven? :P

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Anonym
Anonym
0

#30 med rakapparat ja

Bowwow
0

rakning,cremer,epilator ger inte långvariga resultat utan kan göra att du får inflamerade hårsäckar eller utslag på huden.Har sett tjejen som fick kraftiga huduslag på hela ben samt underlivet pga att hon tog till de ovannämnda medel.Satsa på en bra vaxning med sockervax-inga utslag ingen irritation-minst smärta-glesare utväxt.Du kan även ta bort det permanent med laser eller enzymer.

Karmatarerskanise
0

32 även vaxning kan irritera kraftigt. Du kan också på infektion i såren. Och håren kan växa innåt.

Jaguar_
2

#33 Håller med där..Känner en som blev helt förstörd av vaxining…

Jag säger så här…testa dig fram varsamt vad som fungerar för dig..För vad som fungerar utmärkt för mig kan vara skitdåligt för dig. Ta vara på alla tips och testa helt enkelt. Går inte bara utesluta för att någon säger att det inte fungerade för den personen och han/hon reagerade så här och så här. För på dig kan det vara helt annan reaktion.