Mer blödning?
Satte i spiral för en månad sen precis idag. Har haft blödning lite hur som helst nu under denna tiden. Men från i onsdags är det väääldigt rikliga blödningar, måste byta tampong varje halvtimme eftersom då har jag blödit igenom. Är detta normalt? Har ALDRIG haft så här mycket blödningar, med eller utan preventivmedel förut. Detta gör att jag inte vågar lämna huset eftersom jag är superrädd för att behöva springa på toa hela tiden ute/blöda igenom. Känns som om jag kommer förblöda…
Ska till ungdomsmottagningen på måndag och prata då jag inte är supernöjd med spiralen.. Men kan det bli såhär mycket blödningar? Är det vanligt eller ovanligt?
kopparspiral eller hormonspiral?
Vad jag har hört så är det inte ovanligt att man får mer blödningar när man har spiral. Tror dock att det främst gällde kopparspiralen. Men någon får gärna rätta mig om jag minns fel. Men det är aldrig fel att kolla upp sånt om man är orolig.
Har hormon. Har också hört att man får mer och rikligare blödningar med koppar, har dock inte hört något sådant gällande hormon :/
Nej många blir ju av med mensen helt med hormonspiral. Ring 1177 och rådfråga dem.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
En del får mer blödningar även med hormon. Tycker också att du ska ringa sjukvårddupplysningen nu och berätta hur mycket du blöder.
Blöder du så rikligt så skulle jag också söka vård.
Pratade med en bekant som är sjuksköterska.. Hon tyckte jag skulle åka in eftersom jag har såpass rikliga blödningar. Så gynakuten nästa.
Har fått göra ultraljud nu, har en cysta och alltså är det inte spiralens fel :) Känns ganska skönt att veta vad magontet och blödningen kommer ifrån.
8 bra att du fick veta vad som var fel.
Det kan bli mycket mer och oregelbundna blödningar den första månaden ungefär, sen är det normalt att man har vanlig mens i ca 6 månader innan det försvinner helt, men det är inte lika för alla :)
10 läs 8
Skall de göra något åt cystan? Får du ha spiralen kvar?
Vad jag förstod så ska de ta bort cystan via titthålsoperation. Kommer nog inte få ha spiralen kvar.