Orgasm
Det här med orgasm…
Jag är en tjej på 20 år som säkert har samma "problem" som många andra och vill därför höra hur ni gör.
"Problemet" är då att jag har väldigt svårt för att få orgasm under vaginalt samlag. Första gången jag hade sex var jag 14 och sedan dess har jag endast fått vaginal orgasm 1 gång och då under tiden jag stimulerade min klitoris också.
Det "jobbiga" är att jag känner att jag skulle kunna få en orgasm genom enbart vaginalt samlag men det är som att det är en spärr som säger nej. Det är extremt skönt och jag blir ju galet våt men vill helt enkelt inte komma… Och ja, jag har provat massvis med olika ställningar.
Hur är det för er andra?
Det är ju helt normalt. Det är en mycket låg % av kvinnor som kan komma bara genom vaginalt samlag. Köp dig en liten vibrator och använd medans han penetrerar dig. Det bör gå relativt lätt för dig om du lär känna din kropp :)
Såvitt jag vet är det ganska få som kan komma utan att ta på sig själv samtidigt, och de som kan göra det orgasmerar mindre än hälften av alla gånger. För mig är den vaginala orgasmen betydligt mycket mindre än den "dubbelstimulerade" och därmed inte eftersträvad.
70% av alla kvinnor kan inte få orgasm genom endast vaginal stimulans så det är inget man är ensam om. Jag behöver också klitorisstimulans.
/Christine
Jag har aldrig lyckats få orgasm enbart genom penetrering.
Som flera redan skrivit är det fullt normalt att ha det som du.
Jag får lätt vaginal orgasm utan yttre stimulans av klitoris och upplever den orgasmen mycket mer djup och omskakande. Kanske handlar det om för dig att få loss nån liten bromskloss som hindrar att du släpper taget helt och hoppar ut över stupet. Det låter ju som att du känner att det inte är långt borta.
I början med min första pojkvän fick jag inte orgasm vid samlag. Fast vi hade mycket och skönt sex. Vid något tillfälle råkade jag låta. Det var inte riktigt med flit men det blev så för att det var extra skönt. Det gillade han och uppmuntrade mig att låta. Jag började då våga låta ljuden komma, oavsett hur det lät. Det gäller förstås att man är någonstans där man inte stör eller känner sig lyssnad på utan kan känna sig fri. När mitt ljud var fritt försvann min bromskloss och en massa trevliga orgasm-upplevelser följde. Kanske funkar det för dig med?
Jag har aldrig kommit enbart genom penetrering, var väldigt nära en gång men jag blev så förvånad över detta så kroppen låste sig istället, haha. Så för mig är det i alla fall en mental grej, men jag har ingen aning om hur jag ska arbeta bort det.
#5 bra tips om att "våga låta ljuden komma" :) För mej är det också en mental spärr som gör att jag inte kan komma alla gånger. Hade en kk ett tag som hade ganska stor och då hade jag inga som helst problem med att komma utan att stimulera klitoris eller liknande. Med min nuvarande kk har jag bara kommit en gång utan att stimulera klitoris (va rätt full den gången och kanske va det så att min spärr släppte den gången? :p)