Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettgynekologsnack
Läst 1783 ggr
Rajmon
0

Vad näst?

Hejsan! Jag har under hela mitt liv haft problem med oregelbunden, riklig och utebliven mensturation… Senast försvann den i mars månad 2013. Men jag fick i början av januari väldigt ont i magen, speciellt högra sidan och det känns precis som att det är i äggstocken!! Jag är helt säker!! Jag studerar i USA… Så jag valde att gå till läkaren. Nu några veckor senare har jag blivit konstaterad: -Thyroid disease -PCOS (flertalet cystor på äggstockarna) -livmoder inflammation Jag har gått på antibiotika i 1vecka men smärtan är värre… Nu har jag även fruktansvärt ont i ländryggen.. Och jag är en gammal hästtjej så jag vet vad smärta är!!!! Jag ska på återbesök nästa vecka och träffa en läkare för att få medicin för thyroid, sedan även träffa gyn igen. Efter besöket hos gyn sist så har det även börjat komma en "huggande" känsla "inneifrån"… Och när jag kände efter så upptäckte jag att det kändes som att jag har "svullnat" inne i slidan… Doktorn berättade för mig att jag var i stor riskzon förblivmoder cancer… Och cancer är en väldigt vanlig åkomma i min släkt från våda sidorna… Jag undrar vad som kommer hända här näst?? Tros det finnas en risk att livmoder och äggstockar kommer till att avlägsnas? Jag mår väldigt dåligt över allt detta och har fruktansvärda smärtor… Efter allt som jag har hört nu så har jag redan börjat acceptera att jag aldrig kommer kunna bli gravid. Jag är 22år. Och väldigt rädd…

Cahira
0

Andas, måla inte fan på väggen så att säga. Det är så lätt att skrämma upp sig själv, men försök att hålla dig lugn tills du vet vad du verkligen dealar med. 

Det kan vara allt från cystor till något annat så försök hålla dig lugn. Testa värme eller kyla och se om det blir någon skillnad. Om det är menssmärtor/krämpor så kan du testa köpa pamprin receptfritt på walgreens eller walmart. 

Kram! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Rajmon