Blöder lätt
Jag födde barn för snart tre månader sen, sprack mycket och helammar bebisen. Underlivet är därmed inte som det brukar, och det börjar blöda så lätt. Räcker till exempel att jag torkar med handduk efter en dusch så spricker huden, det gör ont och svider. Kan man göra något åt det eller underlätta på något vis?
Åh, vad jag lider med dig 😕 Det värsta som finns är när underlivet inte mår bra, tycker jag. Spricker det pga bristningar eller för att du är torr eller något? Om du är torr så borde det väl försvinna om du smörjer in dig med mjukgörande? Lycka till! Hoppas att det blir bra.
Smörjer du in huden i underlivet? Tänkte om det är så att du är torr och stel samtidigt som huden läker. Pröva att smörja in med t.ex. babyolja så kanske det hjälper.
Ceridal hudolja har räddat mitt underliv. Det finns på ett nätapotek:)
Tycker du ska prata med din barnmorska eller den läkare som sydde ihop dig efter förlossningen. Så ska du inte ha det. Hoppas det löser sig för dig snart!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag kan tänka mig att det beror på att det är torrt, men det blöder även från nåt ställe där de sytt och huden blivit riktigt tunn. Ska smörja med olja och prata med min barnmorska. Tack för svaren.

Amningshormonerna ger ju många ggr torra slemhinnor. Du kan använda receptfri östrogenkräm även om du ammar. Det gjorde jag oc det blev enorm skillnad.