Mens efter samlag?
Jag undrar om jag kanske kan få lite svar här om vad jag kan göra.
Jag har upptäckt nu att jag har haft ''mens'' efter samlag.. varit ett tag nu som jag har haft detta problem.
Jag har p-stav och tänkte om de kan vara pga den… men haft den i 1 år nu och alltid haft de tidigare utan problem.
Jag vet att någon kommer säga kontakta kvinnikliniken osv och ja jag håller på men har haft massa problem att komma fram då jag inte är skriven på samma ort som jag just nu befinner mig i… så jag ville försöka få kanske lite råd här på forumet i denna trista jobbiga tid
Min mamma blev väldigt orolig då min mormor och hon själv hade livmoderhalsvcancer vilket gör ju mig lite orolig också.😕 Jag vet inte riktigt vad jag ska göra medens jag väntar än att söka lite tröst här.
Hur gammal är du? Har du gjort cellprovtagningen som kvinnor kallas till när de fyllt 23 år?
Enligt min barnmorska är livmodercancer sällan ärftligt och om du går och gör cellproven när du kallas ska du inte oroa dig extra för det :)
Du ska kunna få sjukvård på den ort du är nu, även om du är skriven på en annan. Om du har svårt att få tag på någon kanske ringa 1177 och fråga om råd?
Jag har samma problem. Det sker inte varje gång, men ofta. Jag har också p-stav (nexplanon). Men detta började mycket tidigare, kanske ett år efter att jag blev sexuellt aktiv, men det har blivit mer frekvent, speciellt de senaste månaderna. Jag har tidigare bara tänkt att det är sköra slemhinnor, men nu när det är kanske 2 på 3 gånger som det sker så ska jag söka vård.
Så jag lämnar ett litet avtryck här för att se vad du får för svar så länge. Mottagningen här har så värdelösa telefontider, så jag kan inte ringa förrns imorgon.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Det är inte normalt att blöda efter varje samlag. Och eftersom det inte alltid gjort det är det viktigt att du kollar upp dey. Det kan du göra även om du inte är skriven där och detta bör du göra direkt.
Fick en tid idag…. hos en läkare om 1 månad framåt :S
Har du ont när du har sex? Ibland så kan skador uppkomma vid samlag, små sår och då blöder man. Är du tillräckligt våt vid sex? Tillräckligt upphetsad?
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
#6 Får man små skador vid sex får man inte mensblödning utan möjligtvis småstänk. Och eftersom det är nytt är det i vilket fall som helst något att kolla upp.