Tips snarast!
Tjoho, imorrn (kanske övermorgon) ska vi ta spruta i skolan. Men jag är så hemskt rädd för sprutor. Dock inte nålar eller sånna saker. Jag liksom tappar andan när jag tar sprutor. Jag försöker dra in luft men det liksom bara tar stopp! Jag har pratat med henne och hon påminner mig om att andas och sist gick det någorlunda bra. Men sen var jag på vårdcentralen så gick det inte lika bra… Anledningen till att jag är så rädd för sprutor är för att jag blivit fasthållen som liten medan jag blev stucken med sprutor. Men det är en lång historia. Så jag vill alltså ha lite tips och pepp inför imorrn ev övermorgon! Och ps anledningen till att jag vill vara anonym är för att jag sagt till min kompis att jag inte är rädd, osv men det är en helt annan historia… Ha en underbar fortsatt vecka! /Lina
Det kommer gå så bra! Tänk på att du tar sprutan för en anledning och att det egentligen bara är en liten nål. Jag förstår att du kan vara traumatiserad efter att ha blivit fasthållen men försök tänka positivt så kommer det att gå jättebra! :)
Tack så mycket #1 /lina
Jag är också säker på att det går bra, oftast oroar man sig så mycket helt i onödan på förhand. Jag förstår att du har rädsla pga att du blivit fasthållen som liten. Nu är du större och kan prata för dig själv bättre och tas mer på allvar. Ingen sköterska skulle hålla fast dig vid din ålder och tvinga dig att ta sprutan. De brukar vara mycket lugna och förstående, det är ju så många som är rädda för sprutor och dom har hanterat det här massvis med gånger.
Ibland hjälper det också att tänka "Jag har inte bestämt mig för att göra detta och måste inte heller, men jag ska åka dit och se hur det känns, prata lite grann och så får vi se hur det blir"
Medarbetare på akvariefisk ifokus
Tack så mycket #3! Känns bra att ni båda är så snälla:) /Lina
Sköterskan är säkert ännu snällare ska du få se!
Medarbetare på akvariefisk ifokus