Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 3074 ggr
Anonym
Anonym
2

Klarar inte att äta

Hej Jag har ett stort problem som jag känner att jag verkligen inte kan leva med. För det första: nej jag kan inte gå till en psykolog. Jag klarar inte att se (i ögonen) eller prata med en främmande person. Då blir jag illamående, svettas och tårarna börjar rinna. Men det är inte problemet nu. Jag är väldigt medial och känner in andras känslor vilket gör mig förvirrad, därför håller jag mig mest för mig själv eftersom att jag vill bara känna mina egna känslor. Jag får oxå kontakt med djur, jag känner vad dom känner och jag har väldigt mycket husdjur som jag värde sätter dom högst. Men i hela fall: jag går och lägger mig vid ca 22 och går upp vid 7-8. Men somnar inte fören 1-2. När jag vaknar försöker jag äta men det går inte. Jag får verkligen inte i mig något. Jag trycker i mig maten men spyr genast upp det igen. Att jag inte äter resulterar i att jag inte orkar med skolan. Så jag är ofta hemma istället. Jag är 1,58 och väger 28,7 kg. Jag klarar inte att äta kött eftersom att jag tar son empati för djuren. Jag värde sätter dom 100000 gånger högre än människor. Men jag mår illa av grönsaker (utom gurka). Min mat består av: äpplen, pasta, gurka, oboy och morötter. Ibland potatis och chips oxå. Hur kan jag bli av med det?

OlgaMaria
1

Kan du äta havregrynsgröt? Kanske inte på morgonen men på kvällen isåfall. Havre innehåller naturlig probiotika och jag tänker att med detta illamående du har så har du kanske en dålig tarmflora. Ha gärna lite riktigt smör eller kokosolja i gröten. Din hjärna och många andra processer i kroppen kan inte fungera utan fett.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ria74
1

Kan du äta ägg och mjölk? En omelett med t.ex någon stuvning på kan kännas mer lätt att äta och du får ändå i dig lite mer näring.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

vallhund
14

Någon måste se till att du kommer till sjukhus omgående, du behöver mer än psykologhjälp.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Karmatarerskanise
8

Detta är allvarligt och du behöver proffessionell hjälp direkt!
Man behöver inte titta folk i ögonen! Man får gråta och svettas.
Du kan inte fortsätta p ådet viset. Sök hjälpen nu innan det är försent!

leemland
1

Håller med dom andra. Du måste söka hjälp. 

Vill du inte gå till psykolog så finns det andra som kan hjälpa. 

Angående att du är så mottaglig mot andras känslor så bör du meditera och "stänga" dig. Skicka PM till mig om du vill prata.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

mimåne
1

Snälla söta rara du, du måste få vård och hjälp! Professionell vård! Jag förstår att du inte vill höra detta, men du väger på tok för lite och äter du enbart det du räknade upp så får du inte heller i dig allt du behöver för att fungera. Du måste ju vara jätte trött om dagarna! Fortsätter du såhär så lär du bli ännu sjukare och få ta allvarliga konsekvenser med din hälsa.

Du bör genast uppsöka sjukhus och få hjälp därifrån. Att du kommer gråta, svettas och må dåligt över att behöva prata om allt är det minsta problemet. Snälla öppna dig för vård och låt dig bli hjälpt!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Anonym
Anonym
1

Okej… Sitter här och gråter ovh skakar… Ja, jag är löjlig men jag har varit med om hemska saker på bl.a. Sjukhus. Men ska försöka boka tid hos någon psykolog… Eller vart ska man vända sig?

leemland
1

Du kan vända dig till vårdcentralen dom ska kunna hjälpa dig. 

Annars till sjukhuset som dom säger .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anonym
Anonym
0

#8 tack så hemsk mycket!

leemland
1

#9 Så lite så , men för din egen skull hör av dig redan imorgon! 

Vill du prata av dig så skicka PM till mig ..

/ J 

Anonym
Anonym
6

#10 tack återigen. Ska försöka vila ut inatt och valsa mig iväg till vårdcentralen imorrn

vallhund
3

Berätta gärna för oss hur det går!

mimåne
3

Starkt gjort av dig att du tänker försöka, vi hejar på dig här!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

KaiPon
1

Hoppas att du får den hjälp du behöver och att du blir bättre. Det kan ta ett tag och kan vara lite jobbigt, men det är värt det i det långa loppet. Jag hejar på dig!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

vallhund
1

Här kan TS kanske få tips:

http://atstorningar.ifokus.se/

Eftermiddag
1

Jättebra att du ska till vårdcentralen! Men om du inte vågar kan du ringa sjukvårdsupplysningen 1177, de vet var du kan vända dig. Om du har svårt för ögonkontakt kan det kanske underlätta att ringa?

När det gäller problem med att äta frukost har jag två tips. Vissa har svårt att äta vanlig frukostmat, men kan äta vanlig middagsmat eller vad man ska kalla det. Har du testat det? Annars kan du göra i ordning en liten frukost kvällen innan och ha med som matsäck till skolan.