gå ner i vikt
Går man ner i vikt av att gå 30minuters promenad varje dag?
Är en bra start.
Men hjälper inte bara med 30 min promenad för viktminskning tyvärr.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om du har en stabil vikt nu och börjar promenera 30 minuter om dagen utan att ändra något annat skulle jag säga att du kommer att minska i vikt.
tror på samma som #3 skriver, allt extra du gör ger dig ett underskott.
/ Amanda
Okej, väger normalt nu.
om man äter mindre får det mer effekt då?
Det går inte riktigt att svara på det. Det beror hur mycket mindre du äter och en massa andra saker.
#5 Men varför gå ner i vikt om du väger normalt? Är ju inte bra :S
Beror på hur mycket du äter nu, inte bra för kroppen att äta för lite.
Jag äter regelbundet 3-5 gånger/dag, men då bara lite per gång.
#6 Men om man slutar äta kolhydrater?
#7 Bc vill bli smal.
#8 BC?
Att vara smal är inte viktigt. Bättre att vara satsa på att vara hälsosam istället.
Dessa samhällsideal, ursäkta att jag säger det, är skrämmande :/
Because.
Och jo, för mig är det viktigt.
#10 Fast bara för att man är smal, betyder det inte att man är mer hälsosam, är inte hälsan betydligt viktigare?😮
Menar du fysisk eller psykisk hälsa?
För jag får ångest när jag äter så eh.
#12 Både och är viktigt. Men får du ångest när du äter låter det som att du är påväg ner i ett ätstörningsträsk tyvärr. Tycker du borde få prata med någon som kan hjälpa dig och stötta dig, bygga upp ditt självförtroende och självkänsla 🙂 För din egna skull.
#8: Det är svårt att svara på dina frågor. Dels därför att det behövs mer information och dels därför att jag inte kan så mycket om viktminskning och dieter.
Kolhydrater är en sorts bränsle. Om du minskar på mängden bränsle du tar in kommer kroppen att leta efter andra ställen att ta sin energi, exempelvis från fettreserver. Jag tycker att du ska tala med exempelvis en kostrådgivare om din diet. Då kan du få bra svar.
13 eftersom du uppenbarligen lider av en ätstörning bör du omedelbart kontakta vården för hjälp. Jag kommer inte tillåta fler tips om hur du kan minska i vikt eftersom du bara skadar dig själv.
#11 Man kan vilja bli smal för att tycka om sig själv mer, man kanske inte är helt nöjd med sin kropp och vill kanske tighta till den lite mer och bli slank? Det är ju upp till varje person själv att ordna, utan att svälta sig själv.
TS, mitt tips till dig är inte att gå 30 minuter om dagen, det finns så mycket rolig träning och har du inte egen motivation så gå på gruppträningar- det är så fantastiskt roligt! Ät regelbundet och nyttigt.
16 ts får ångest av att äta. Då är det dags för hjälp.
#16 Dock beror det oftast (säger inte alltid) på dålig självkänsla/självförtroende och dessa "ideal" som tyvärr finns i samhället. Det är i regel samhället som skapar sånt här, tyvärr.
Många tror att de blir lyckligare av att bli smala. (för mig är smal = inte normalviktig, så beror också på vad man själv räknar).
Och ångest över att äta är inte bra, och det är det TS har. Fler som reagerat.
Kan inte gå på gruppträningar, har social fobi och får panik i grupper..
½ timmes promenad om dagen är hälsosamt.
Det är bra för kroppen, men tror inte man går ner i vikt av det. Vad jag vet så är det först och främst förändring av kosten som gör att man går ner i vikt.
#21 Läs gärna övriga kommentarer, inte så bra att uppmuntra viktnedgång i detta fallet 😕