Ont i underlivet
Dom sista åren har jag haft periodvis haft ont i underlivet runt urinröret och upp i magen. Smärtan kommer och går och blir värre runt mens men kan också komma när som helst annars, när jag kissar, ofta när jag bajsar också. Det är som att det hugger runt röret och så snett upp och framåt i magen/underlivet. Det märkliga är att det kommer och går och kan göra väldigt ont någon dag eller två och sen vara lugnt igen. Något som dock alltid gör ont är vid sex. Inte runt urinröret men vid penetration gör det ont vid stötar som går uppåt inuti slidan. Jag är blöt, det är inte slemhinnorna utan just själva trycket mot slidväggen/urinblåsan. Svårt att förklara.
Jag har pratat med läkarna när jag tagit urinprov och även med barnmorskan vid cellprovet sist men ingen tar det riktigt på allvar efter som det inte är konstant. När jag kissat under dom sämre perioderna kan jag inte stå upprätt och det kan även göra ont/spänna om jag blir upphetsad och det påverkar så klart mitt sexliv negativt. Är det någon som har någon ide om vad det kan vara eller var jag ska vända mig? Urolog? Gynekolog?
symptomen är lite som det jag har! om du säger att det blir värre vid mens och gör ont vid samlag skulle jag prata men din gynekolog o be om att få göra en undersökning!
hur länge har du haft detta ? blivit värre o värre sen du först märkte av det ?
// Claudia Bertheau
BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com
TS om du inte får hjälp av din läkare eller barnmorska, har du rätt att få träffa någon annan. Det är viktigt att de tar dig på allvar, för det gäller ju faktiskt dig.

Japp kan vara en follikelcysta på äggstockarna den kan ge såna symptom den är helt ofarlig men man brukar få behandling ifall man får ont av den eller ifall den trycker på andra organ. Jag tycker definitivt att du ska gå till en gynekolog och göra en grundlig undersökning är det en ofarlig cysta kan den lätt behandlas med medicin som krymper bort den.