Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettarbetslivet
Läst 1537 ggr
Officielle
0

Skolan.

Hej tjejer!

Jo, det är så att jag och klassen fått en uppgift att skriva ett tal som vi sedan ska redovisa. 

Jag har stora problem med vad talet ska handla om, vill inte ha världsfred, fattigdom eller sånt som alla andra tagit.

Kan ni komma med förslag? 🙂

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

leemland
0

Skriv om något som intresserar dig och/eller som du bryr dig om . En hobby kanske ?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Officielle
1

#1 Har tänkt på det men vet inte om jag klarar av att prata i 5 minuter om badminton. 😃

leemland
0

#2 Okej. Testa hemma först. Skriv ner allt du ska säga och ta sedan tiden. Ibland tar det längre tid än vad man tror :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

bohan85
1

visa en spelplan, ta upp regler och berätta om kanske svenskar som gjort bra internationella resultat m,m. Då har du garanterat 5 minuter

Officielle
0

#4 Tack för tipsen, ska se hur mycket jag får ihop! :)

lekandur
0

Jag gjorde ett tal om kärlek och det är relativt stort :) Kärlek till ett djur, vän, familj, sport (i ditt fall badminton), film eller dylikt :)

Where you invest your love
you invest your life