Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1074 ggr
Hamsterlycka
0

Träna

Jag väger jättelite, är jättesmaaal och är jättelång = inte jättekul. Äter som en gris haha, men går inte upp. Vill framförallt få lite mer muskler och bli lite större kring armarna, benen, brösten och rumpan, men har svårt att komma på träningsätt som inte gör mig mindre utan större. Har ni något tips?

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

tlover
0

har du testat tyngdlyftning, hur har du testat ifall du testat?

l'm back

Karmatarerskanise
0

Tyngdlyftning sliter hemskt på kroppen. Så det skulle jag avråda från.
Styrketräning däremot är bra om du vill bygga dig större.
Gå till ett gym och förklara läget så kan de visa dig övningar. Det brukar vara gratis att träna med instruktör en gång.

tlover
0

#2 ah här kallas styrketräning även för tynglyftning (i alla fall av vissa), tänkte inte på att det kunde vara annars på andra ställen.

l'm back

Karmatarerskanise
0

Tyngdlyftning är en Olympisk gren och det är det över hela världen.
Innehåller dessa två moment;

• Ryck - stången lyfts med bägge armar i ett moment från golvet till sträckta armar.
  • Stöt - är ett tvåmomentslyft, först lyfts stången med bägge armar från golvet till axlarna/bröstet, därefter knuffas eller stöts stången upp på sträckta armar. Stången skall hållas på sträckta armar och under kontroll innan lyftaren får signal från domarna att släppa ner stången.
tlover
0

#4 jag vet därför skrev jag "även" i #3

l'm back

[Glitterregn]
0

Hm, träning är inte direkt mitt område men jag tror nog att styrketräning skulle hjälpa. Jag är också ganska smal men dock för att jag har krångel med magen och därför äter jag dåligt. Jag styrketränar två gånger i veckan med min pappa/pappas sambo och jag har märkt skillnad ganska fort. Jag är större runt rumpan och armarna, inte så att någon förutom min pojkvän har märkt skillnad än men det går framåt, sakta men säkert :)

[Tassy]
0

Jag lägger mitt ord på styrkelyft.  3 helkroppspass i veckan.

Gör gärna basövningar - knäböj, marklyft, bänkpress, militärpress. Även pull-ups mm är kanon. Lovar du kommer se resultat.

Shelsy
0

Fråga inne på Träning.ifokus.se :-)