Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2758 ggr
lekandur
0

ömma bröst!

Hej! Nu såhär dags på dygnet börjar alla hjärnspöken att härja.. Jag har alltid haft oregelbunden mens, alltid! Använde pstav men fick blödningar i 9månader VARJE dag så den är ute ute och mina ppiller har gjort mig till ett psykvarning så jag slutade med det utan att tänka på att skydda mig Har varit utan mens i typ tre fyra månader om inte mer(?) tog ett gravtest för typ två månader sen som var negativt. Men har dumt nog haft oskyddat sex sen dess, nu har mina bröst ömmar som tusan ett par dagar. Eller det är mer bröstvårtorna som gör fasligt ont. Känns jobbigt att gå till umo IGEN och ta ett gravtest Känns som om dem tittar på mig med deras lömska dömande "har-du-haft-oskyddat-sex-igen" ögon. Är det någon mer som haft samma symtom som jag och varit gravid/inte gravid? Snurrigt inlägg men vad gör det om hundra år…

Where you invest your love
you invest your life 

monstermash
3

Du borde gå och ta graviditetstest så fort som möjligt. 

Ja, det kanske är pinsamt men den smällen får du ta om du har oskyddat sex. Vill du slippa mer graviditetstest får du använda kondom helt enkelt.

lekandur
1

Kan man åka till någon annan stad och kolla om man inte alls trivdes med personalen i sin egna stad? Kan förövrigt lägga till att det är min pojkvän jag haft sex med och inte massa olika killar, tyckte det lät lite som så i mitt inlägg här över!

you invest your life 

Cahira
0

Du kan ju ta eget gravtest hemma först?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Intehärutandär
0

Köp gravtest på apoteket eller matbutik. Och skydda dig! Ömmande bröst kan bero på ägglossning t ex.

lekandur
0

Har köpt ett nu och tänker vänta tills pojkvännen kommer hem! Ja jag hoppas att det är ägglossning men iom. att jag inte har mens eller haft det på länge så blir det ju lite knepigt!

you invest your life 

Karmatarerskanise
1

Jag hoppas du vill ha barn med tanke på att du inte skyddar dig.

lekandur
1

#6 Jag kan absolut tänka mig att skaffa barn, ja! 
Det är mest allt runt omkring som är jobbigt, är jag inte gravid så blir jag inte heartbroken utan då ska jag byta p-piller som inte innehåller lika mycket hormon och då är jag skyddad.

Jag är faktiskt väldigt medveten om att jag har varit riktigt dum och förstår konsekvenserna.

Men strax så får jag veta hur det ligger till.

you invest your life 

lekandur
0

Jag var inte gravid, så jag ringde och bokade tid på umo och har nu ett ppiller som inte innehåller lika mycket hormoner 👍

you invest your life 

idailsk
1

Vad skönt 🙂 Det är lätt att vara lite dömande märker jag, men det finns ingen som helst anledning till det. Finns inga dumma frågor. Hellre fråga för ofta än för lite 😉

Sköt om dig och lycka till!

Kram Mila Kär