Rakningsproblem...
Jo, nu är det så att jag brukar raka mina intima delar men såklart så spar jag håret uppe på venusberget..
Nu har min pojkvän börjar klaga på det och att jag ska raka hela och även venusberget. Det är något jag inte känner mig bekväm med och helst inte vill göra. Tyvärr har det gått så långt att han inte vill gå ner på mig längre eller ens röra. Och nu så börjar jag på att bli lite desperat, vill ju ha kvar honom då jag älskar honom men samtidigt så tänker jag inte vara med nån som inte tar mig för den jag är.. Vad ska jag göra och vad ska jag säga åt honom?
Tillägger även att jag är 18 och han 28.
Svårt det där. Men jag svarar nog ändå att man absolut inte ska göra något om man inte vill. Rakar han sig själv där nere?
Du får helt enkelt säga åt honom att du inte vill göra det för att du inte känner dig bekväm med det. Det tycker jag faktiskt att han får acceptera!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#1 Ja han rakar sig där nere.. Och jag har sagt åt han att jag inte känner mig bekväm med att ta bort allting och då blir svaret alltid "Men vad spelar det för roll?" och "Det är väl ingen stor grej att göra" :/
Varför har han plötsligt fått något emot det?
#3 Ingen aning :/ Han har väl alltid kommit med små pikar att jag ska ta bort allt men sen har det inte varit nått mer med det. Men nu de senaste månaderna har han börjat tjata vilket stör mig :/
Vet inte vad jag ska säga… Tycker inte att du ska göra något du inte känner dig bekväm med… Han får lära sig att acceptera de bara.
Jag skulle inte acceptera nåt sånt…
De finns faktiskt folk som bmir äcklad typ.. och jag tycker väl inte de är deras fel.. men har han kinnat va där tidigare fatta inte varför de sla va så omöjligt nu?!:s
Verkar som att det bara är sex han vill ha ut av dig?
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
#8 Så måste det inte alls va. Men vi alla har olika villkor när det gäller sex och att vara intim. Jag skulle inte ha sex med min partner om dom inte duschat t.ex. Så om jag skulle börja tjatat att min sambo måste duscha innan vi har sex vill jag bara ha sex då? Nej jag vill bara ha det behagligt. Tycker att det är rättvist att hon får ha kvar det i utbyte mot att han inte ger oralsex till henne något mer. För måste han acceptera det så måste hon acceptera det så kan båda gå vidare.
May the Gerbils be with you :3
Om han inte kan acceptera dig för den du är och ta dig som du är så kanske han inte är rätt kille för dig.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Varför göra något du inte är bekväm med? Om han tycker att det inte är en stor grej, varför gör HAN en stor grej av det? Gör aldrig något du inte vill för någon annans skull!
/Christine
Jag kan förstå att man inte vill slicka i fall det är hår där. Jag tycker inte alls om att göra det om det finns hår - men röra att inte röra låter mer som ett försök att manipulera dig att raka.
Du borde definitivt ta ett allvarligt snack med honom.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking

Låter som att han borde gå i nån fobi-behandling.
Asså, han har kunnat slicka i flera timmar förut och jag har alltid varit friserad lika! Men nu de senaste månaden har det inte gått alls :/ Och jag har inte ändrat rutiner m.m med tvätt eller nånting så jag förstår verkligen inte problemet nu :/
Låter konstigt. Har du frågar honom vad som fått honom att ändra sig så tvärt?
Nej vet inte riktigt vad jag ska fråga/säga
Jag hade nog sagt nåt i stil med att "du har ju sagt några gånger att du vill att jag ska raka mig helt. Finns det någon speciell anledning till att du vill det?" Och så lägga till att du inte känner dig bekväm i att göra det.
Du kan ju prova att säga till honom att du vill att han ska låta sitt hår växa för annars blir du äcklad och kan inte ge honom oralsex längre. 😉
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
#9 Men det är ju det som är grejen, han har plötsligt ändrat sig. Tidigare har det gått bra. Därför kan det ju hända att bra sex för honom enbart är om han får ha kontroll på hur det ska se ut där nere, alltså handlar det ju mer om sex än om känsla/förståelse/kärlek?
Att jämföra hår med hygien (som dålig lukt/kroppsvätskor osv) var nog något utav det dummaste jag hört, men det är jag 🙂
Om killen älskar dig och respekterar dig, så får han tåla lite hår om du vill ha det.
Skulle min sambo sätta ett sådant ultimatum, skulle han åka ut omgående! Ingen annan än jag, bestämmer hur jag ser ut runt musen!
#19 Ja det är nog bara du. För det handlar om att båda ska vara bekväma. Och ja han är kanske elak och tjatig. Men han har all rätt att ändra sig hur som. Jag ändrar mig beroende på årstider t.ex. För att det ska vara så behagligt som möjligt. Kroppsbehåring och hygien är inte så långt mellan varandra. Så ser inget fel i att han plötsligt känner att han inte gillar det längre.
#21 Jag anser inte att man har rätt att mitt i ett förhållande plötsligt försöka ändra på sin partner på ett sätt dom denne inte känner sig bekväm med.
Inte heller ser jag hur man plötsligt kan känna obehhag för lite hår när det varit helt ok innan.
#21 Nej självklart ska man inte tvinga någon ändra sig. Aldrig sagt det var okej. Men man måste också förstå att en person kan ändra sig i vad dom gillar. Man kan sluta gilla saker. Man förändras och växer genom hela livet och man gillar olika saker. Man kanske är galen i fotboll i 15 år och sen tycker man kanske det börjar bli tråkigt. Det jag försöker säga är att han ska inte försöka ändra henne men han måste få ändra vad han tycker om. Herregud vad livet hade varit tråkigt om man MÅSTE gilla samma sak hela tiden för att man gjort det innan.
#23 Att sluta gilla, börja tycka det r tråkigt med fotboll är inte ens i närheten om att vara samma sak som att sluta ge sin flickvän oralsex när denne uppenbarligen tycker om det.
#23 Det är samma princip. Man får acceptera saker i förhållanden. Han måste acceptera att hon inte vill och hon bör acceptera att han inte vill. Förstår inte problemet i det. Då tvingar man ju honom till något han inte vill? Det kan också vara något han inte känner för just nu men ändra sig i framtiden.
#25 Du får gärna utveckla lite mer varför du anser att hon ska anpassa sig till honom, för du verkar väldigt klar på din sak att han SJÄLVKLART inte ska behöva röra i henne då hon är lite hårig. Sedan säger du att bägge ska acceptera, men hur funkar det då? Måste dom göra slut då pga av att han inte gillar att hon har lite könsbehåring? För hon säger ju i början att hon rakar men inte allt, så situationen är ju inte ens att hon inte vill raka sig/ansa överhuvudtaget, utan det gäller en del av muttan?! Otroligt löjligt av pojkvännen, därmed.
Förstår verkligen inte det synsättet. Och håller kvar vid att behåring och hygien inte har med varandra att göra. Och nej, då du ansåg tro att jag var ensam om att tycka det, det är jag inte! Jag har en rätt hårig pojkvän (i allmänt, gener) som är hur ren som helst, så fräsch som möjligt, och jag vägrar inte att ta i honom för det 🙂 Känns som att de flestas mognad sträcker sig lite längre än i att vägra ta på någon pga hår…? Jösses. Kan förstå att man har sexuella preferenser, men nu är det ju ett älskande par och inte kk:s som enbart har sex och där enda fokusen ligger på sex.
Man kan absolut tycka till, men har man en sådan fixering och börjar ställa krav på partnern om exakt mängd kroppsbehåring man ska ha där nere bör man nog inte vara i ett förhållande. Eller så går man ut på en dejtingsajt eller på krogen med en skylt som säger "ingen kroppsbehåring tack"! Eventuellt säger vid första samlag att såhär vill jag ha det, funkar det inte vill jag inte röra i dig, men du kan gärna få röra i mig. Låter ju som en jättetrevlig deal va?
#25 Det är inte samma princip och kan aldrig bli det.
Jag håller inte alls med dig att hon ska behöv accepter att han plötsligt ska bestämma över hennes redan friserade könsorgan. Hon ska inte behöva vara utan oralsex för att killen plötsligt fått en dille på att det ska vara slätrakat. Frågan är ju om han hört folk prata om det? Sett porr med det eller vad som fått honom att så drastiskt ändra åsikt. Det är inte ok någon stans.
Det är inte tt acceptera på två håll när den ene bara kommer ge oralsex om man rakat.
#27 Så du tycker att killen ska slicka fitta fast han inte vill det?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#28 Du kanske har missförstått problemet, men han vill ju alltså plötsligt inte gå ner på henne för att hon har hår på en speciell del av underlivet. Han har antagligen kunnat göra det förr, men har nu bestämt sig för att han inte ens tänker smeka henne henne där nere för att hon har hår, vilket hon för övrigt verkar ha haft hela tiden.
Jag hade i varje fall inte tyckt att sexlivet funkat med någon som inte vill smeka mig! Hade det fortsatt hade jag nog sagt tack och hej därför att jag tycker förspel är viktigt och för att jag inte tänker raka mig renrakad för någon annans skull som krav på att jag också ska få det skönt, om det vore så att jag inte gillade att vara renrakad.
#28 Jag tycker han ska ha en jäääkligt bra anledning till varför han plötsligt inte tänker göra det. Jag tror nämligen inte tt man plötsligt skapar äckel för hår som man varit och slickat vid i två år.
Jag tycker att han har rätt till att han kanske inte vill ge oralsex. Han måste ju också känna sig bekväm med sex. Kanske kommer som en chock men samtidigt vill du tvinga honom till något han inte är bekväm med? Hade du gett honom oralsex om han inte rakade sig?
Jag förstår att man ibland ändrar sig när det gäller sådana saker, min sambo vill ibland till exempel på sommaren att jag ska raka mig och det har jag inga problem med och på vintern så struntar han i vilket. Jag vill helst raka mig men ibland orkar man eller har bara inte tiden. Men jag vet även att rakar jag inte mig så är chansen mindre till oralsex och det förstår jag.
Din pojkvän kanske inte velat berätta det innan för att såra dig men kanske vill testa något nytt.
#30 Om du gått runt och sagt att du inte egentligen gillar hår under lång tid, och sen bestämmer dig för att "nä, jag vill inte ge oral sex mer så länge det är hår" är inte det hans beslut då?
Annars kan man ta samma sak genom allting - har det varit så länge så kan man göra det igen, vilket i så fall gör relationsvåldtäktar okej. Vilket jag inte tror att du tycker.
-Stephen Hawking
Självklart kan jag acceptera att det är så OM han hade gett en vettig förklaring och inte bara "därför" såfort jag nämner något om det.
Och jag kan ge han oralt oavsett om han är rakad eller inte. bryr mig inte sådär supermycket ärligt talat men nu då när jag inte får så får han inte heller vilket leder till att han är sur på mig och jag blir sur på han och det har liksom blivit en återvändsgränd typ..
Och jag hade inte blivit sur om han hade bett mig raka bort allt om han hade kunnat ge en vettig anledning till varför nu och inte förut liksom.
32 förstår inget av det.
Det är en ganska bra varningssignal på hur han är som människa tycker jag.
Ganska obehagligt när någon kräver något som egentligen borde vara helt upp till en själv, utan någon bra förklaring, och låter det infektera relationen.
Jag tror nog att han har sina anledningar men helst inte pratar om dem.
Stå på dig.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Håller helt med er sista. Det är hos honom problemet ligger, hoppas du förstår det TS.
Så som jag förstår det så verkar det som att han försökt hinta om att hår inte är hans grej, och att han tillslut tröttnat på att hinta om det och bara säger "Nej!" rakt upp och ned.
Visst, han har ingen rätt att bestämma över någon annans kropp men han har rätt att bestämma över sina egna handlingar. Vill han inte så vill han inte, är lika fel att försöka tvinga honom att utföra oralsex/peting som att tvinga en tjej.
Vill han inte ge ett svar om varför han ändrat sig, så kanske du behöver bli hård med honom. Säga till att du vill lösa problemet ordentligt och behöver veta varför han ändrat sig så att du kan tänka över saken och se de från bådas håll. Får du veta hans sida så har din ståndpunkt en stadigare grund, och det blir lättare för er att hitta en lösning.
#34 Kort sagt kan man då säga att du förespråkar ej-medvilligt sex. Bra att veta.
-Stephen Hawking
Geru nu går du över gränsen igen. Konstigt att du inte kan hålla dig. Om en person skriver att den inte förstår det du skriver betyder det just det, att den inte förstod det du skrev. Det betyder INTE att du får lägga in värderingar som man aldrig uttryckt. Jag förespråkar inte våldtäkt och det är mäkta obehagligt att du försöker lägga på någon annan den värderingen. Det är riktigt illa.
Folk här verkar missa vad vi andra skriver. Han kanske aldrig gillat det? Han acceptera det för hennes skull. Och nu kanske han vill berätta att det inte är okej för honom. Han kan inte tvinga. Hon kan inte tvinga. hans val blev att inte ge oralsex. Absolut inget fel med det. Börjar kännas lite som att många gör en höna av en fjäder. Det är bara säga: "Nej jag rakar mig inte, punkt slut" och för han att säg "Okej det går bra. Men då vill jag avstå från att ge oralsex för jag känner att det är obehagligt för mig med hår". Redhood #31 och Tavern #37 täckte allt jättebra.
#40 sant…
Mitt val blev att dumpa honom. Tänker inte vara i ett förhållande om det inte blir förspel då det är viktigt för mig samt att kan han inte acceptera hur jag ser ut där nere, då är han absolut inget för mig.
Känns hemskt men jäkligt bra.
#42 Ditt val :) Även om förspel inte automatiskt betyder oralsex. Hoppas du hittar den perfekta en dag :)
#40 hade det varit så är det väl inte så svårt att berätta det?
#42 tråkigt, men det finns dom som accepterar och är ärliga!
#44 Det var ju det många av oss syfta på. Och tror inte direkt han är en lögnare för han inte sa något. Tror mer han va rädd att det skulle hända just det här som nu hände.
#45 Då tror vi olika. Inte mycket mer med det.
Detta hände ju för att han plötsligt ändrade åsikt, slutade med förspel och sedan inte berättade varför. Inget jag hade hängt i granen.
Bra gjort TS! Alla förtjänar förspel och att pojkvännen ska vilja ta åtminstone med fingrar där nere på en. Ni verkade missa det en del här i tråden, men han ville ju inte ens ta på henne där nere med fingrarna. Inte okej i ett förhållande, så bra gjort! Det är inte många killar som är sådär… kräsna. Så du kommer garanterat hitta någon bättre, som vill ge dig det du vill ha utan att äcklas🙂 Det tillhör inte normen att inte vilja smeka sin partner sexuellt.
#42 Vad bra! Tror det var helt rätt! :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#47 Ja jag tror det var rätt val. Även om jag såklart är ledsen för han var min första riktiga kärlek så men jag vill ju såklart att min pojkvän ska acceptera hur jag ser ut och hur jag känner. :)
#48 Ja det tror jag med :)
hej ts hur känns de nu med allt
Det känns bra faktiskt!
Har börjat dejta en riktigt trevlig kille så vi får se hur allt utvecklas och om han accepterar hur jag ser ut där nere :)