sjuk?
hejsan! i förrgår hade jag sex för första gången i mitt liv. OCh jag började blöda jätte mycket, jag blödde hela natten, blöder fortfarande (lite). Är det normalt?? och efter det har jag knappt kunnat äta utan att jag känner att jag måste kräkas. Jag lyckades äta nästan en hel portion med mat nyss, men sen började jag må illa igen, fast jag kräktes inte den här gången- egentligen gjorde jag inte det de andra gångerna heller, eller rättare sagt, jag kräktes men det kom inte upp något.nu har jag feber också, vet inte riktigt hur hög feber dock.
febern kan jag ha fått från min familj för nästan alla har haft influensan nu. sen vet jag inte om blöddningen kan vara min mens som har startats efter att jag hade sex.. 'är det möjligt? fast jag ska egentligen ha min mens om två veckor.
jag ska ringa sjukvårdsrådgivingen och fråga om det, undrar bara vad ni tror? är det här normalt??
Tack kram!
Kräkningarna och febern låter som influensan.
Du började alltså blöda under själva sexakten?
ja det gjorde jag :)
Ok, då skulle jag kollat upp det hos gynekolog.
Hej! Febern kan mycket väl vara från influensan. Men om du fortfarande blöder tycker jag du ska kolla upp det. Brukar din mens vara regelbunden? Du kan alltid åka till kvinnoklinikens akutmottagning så du slipper vänta om du är orolig. Jag har jobbat där förr. Många blöder första gången så det behöver inte vara någon fara. Men om det fortfarande blöder tycker jag att du ska kolla upp det.
min mens kan vara lite oregelbunden ibland men inte så att jag har fått den två veckor innan jag egentligen ska få den. Det blöder knappt någonting just nu så jag tror att det har gett sig. Tack för ditt råd!
Skönt att höra.
Man ska ALLTID gå och kolla upp sig när man haft onormala blödningar. Och din låter verkligen onormal. Så även om det slutat bör du kolla upp det.
Jag håller med. Men du behöver kanske inte åka till akut mottagning om det har slutat. Man är såklart välkommen ändå. Har du ont långt ner i magen? Man ska kolla upp men behöver inte få panik. Hoppas det går bra. Skriv gärna och berätta
Ja jag fick som mensvärk i magen och i ryggen!
#4 Det är ju inte vanligt att man blöder första gången man har sex, möjligtvis några droppar.
Jag tycker att du ska ringa gyn direkt imorgon, att blöda så mycket är ju oroande.
Jag har hört att man kan spricka lite första gången man har sex och att det kan blöda rätt mycket utav det!
#11 Det är en myt att det är vanligt, men visst kan man blöda lite granna, men att blöda hela natten? Visst kan ett fåtal kvinnor ha en mkt stel "slidkrans", men det är ju inte vanligt.
11 en liten blödning kan ske. Rn så kraftig som ts hör inte till det normala.
Pja, själv blödde jag ett dygn efter första gången, rätt mycket också. Tror det är väldigt individuellt. Men det är alltid bra att kolla upp, bättre ta det säkra istf det osäkra!
Ja, som sagt ska man alltid kolla upp ovanliga blödningar.
Det skulle ju kunnat vara din mens. Min mens brukar komma tidigare om jag har sex. Men som alla andra har sagt så är det bra att kolla upp saken.
En gång gick jag tydligen sönder där inne då jag och killen hade sex. Det visste jag inte ens var möjligt men gynekologen gissade på att det var det som hade hänt. Kunde dock inte göra något åt saken än att bara vänta tills det läktes färdigt.
Jo men jag tänker självklArt kolla upp det! Började du blöda jätte mycket när du gick sönder?
#17 Nä, bara litegrann faktiskt. Problemet jag hade var mest olika känningar inne i slidan - obehag och konstigt pirr. =/ Tog någon månad innan jag blev återställd efter att jag hade gått sönder.
Okej, jag har lite ont i magen ibland och ont i slidan, och det kommer flytningar nu. Jätte jobbigt!
Åk nu in och kolla dig i morgon. Eftersom du fortfarande har ont plus flytningar. Det är säkert inget farligt, men så kan du inte ha det och det går inte att lösa på ett forum. En gynekolog måste titta efter vad det är. En del kan blöda mer. Men det bör kollas varför du blödde så mycket och fått ont och nu flytningarna. Ha inte se förrän allt är läkt. Prata med din gynekolog om när. Var inte rädd för att besöka gynekologen. En del drar sig för det är lite obekvämt. De håller på med undersökningar var dag och är vana vid att många känner sig obekväma. Åk nu dit så du kan ha en lugn och trevlig jul!
Hej! Tack alla för era svar! I måndags var jag på sjukhuset och kollade vad som var fel! Bättre sent än aldrig! Det var i alla fall att jag har någon slags missbildning inne i slidan, en "vägg" är sne! Så jag hade fått bristningar och därför hade det börjat blöda så mycket. Men jag ska på åter besök och sedan operera bort missbildningen!

Ja jag är verkligen jätte glad att jag kollade upp det!! 😃