Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsexualitet
Läst 2573 ggr
Anonym
0

Träffa en kille

Jag har tänkt på en sak, måste man raka sig i underlivet om man ska ha sex? Blir killen besviken? Om man träffar en kille eller en kille man känner och man ska ligga, måste man raka sig? Nästan alla bilder jag ser överallt så är kvinnorna helt rakade och jag känner mig inte bekväm när jag rakar hela underlivet. Jag rakar bikinilinjen och klipper lite kort, men aldrig att jag rakar…

Lilolizeit
12

Självklart behöver du inte raka dig! Man behöver inte och ska inte göra någonting som man själv inte är bekväm med.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Karmatarerskanise
3

Nej, man måste inte raka sig. Det finns inga regler som gäller alla. Det är en smaksak. Vissa gillar rakat, andra avskyr det.

Odd
20

Jag är kille och jag föredrar faktiskt tjejer som inte rakar underlivet, även om jag inte har något emot helrakat. Det finns människor som är naturligt ohåriga precis som det finns människor som är håriga, trimmad är väl trevligt men ni får ha det som ni vill.

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Fridaaaa
7

Upp till var och en om man vill raka sig eller inte. Inte killen som bestämmer det.

Kolla inte på alla andra och jämför, kör på det du tycker är bäst för dig 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tina-A
1

Du behöver absolut inte raka dig! Ha istället en frisyr du trivs i och känner dig bekväm i så kommer din självsäkerhet synas och det är sexigt :) Han är inte bli besviken.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

bellanova
0

#5 Håller helt med.Jag är helrakad för att jag själv vill och tycker det känns fräschast så. Man gör det man känner för helt enkelt

[Annet]
1

De är fräsht  att ha rakat men man är inte tvungen om man inte vill ha det. Det är vad du känner är bekvämast och de finns killar som både gillar raktat och o raktat. Dock har alla killar jag haft varit nöjadast med rakat konstigt nog. Men kör på de som du tycker är skönt

Mitralis
1

Jag brukar bara ansa till det lite med en sax ibland. Ingen som har haft några negativa synpunkter utan de har kommit tillbaka för mer 😃
Nu har jag stadigt sedan 8 år så jag vet inte hur marknaden ser ut nuförtiden.
Nån gång har jag rakat, men det var ingenting för mej. Gillar inte den stickiga känslan och tycker att det blir pink överallt när jag går på toaletten, så jag har hellre min pisstoffs kvar 🙂
Fast jag är i och för sig kanske lite gammal i sammanhanget, 35 år 🤔
Skulle inte vilja vara ung idag.

Anonym
1

Håret skyddar ju emot bakterier och kyla?

Mitralis
1

Stämmer som #9 skriver
Även mindre risk att få Svamp om man har håret kvar för då har man en "luftkudde" som gör att svampen inte trivs lika bra 🙂
"- Könsbehåring har vi ju fått att det skyddar underlivet mot bakterier och smuts och eftersom det är känsligt och det är tunna slemhinnor så är det viktigt att ha det här skyddet. Tar man bort det så utsätter man givetvis kroppen och underlivet för en påfrestning, säger Linn Heed."
Läs mer på http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=2217284