Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 3290 ggr
Sachlover
0

är jag lesbisk?

jag är 14 år och har dom senaste 2 månaderna börjat få känslor för tjejer. jag har också känslor för killar och har än inte berättat för mina föräldrar än, jag har inte pratat med någon alls. jag har ingen kille men har fått tankar om att det skulle vara kul att ha en flickvän. men har inte släppt tanken om att ha en pojkvän. och det är förvirrande att inte veta och jag börjar undra om vad jag ska göra, om jag ska berätta för mamma och pappa att jag är lesbisk eller bisexuell. jag har också gjort några quizz på internet och dom flästa säger att jag är bisexuell och jag vet att man inte ska lita på en frågesport på internet. så snälla hjälp! kram

Anonym
6

Det kan vara så men det måste egentligen inte vara så. De flesta i din ålder börjar ifrågasätta sin sexualitet och sitt liv, det är helt normalt.

Dessutom, vad spelar det för roll för dig vilken läggning du har? Du lär ju märka det förr eller senare, och kommer du på att du inte alls är straight så gör det ju inget.

Karmatarerskanise
0

Det är ganska enkelt egentligen. Eftersom du har känslor för båda könen så blir det bi. Lesbisk är man när man bara blir käri och bara tänder på tjejer.

[Starman]
7

Oroa dig inte och låt det ha sin gång. Sexualitet är ingenting man måste ha koll på. :)

[rumelle]
0

Du är tonåring. Det är ganska vanligt att man börjar ifrågasätta sin sexualitet i din ålder. Du behöver inte sätta dig i något fack för att du är nyfiken på tjejer. Jag hade inte berättat något för föräldrarna förrän jag hade något seriöst på gång med en tjej eller kille och det började bli aktuellt att bjuda hem varandra och umgås lite mer regelbundet utanför skolan. Då komer de ju i vilket fall som helst troligen märka att ni är mer än vänner.

Tjeja
3

Du är 14 år! Din sexualitet håller på att växa och utvecklas som mest just nu!

Det är inte alls konstigt att under den tiden vara lite "vilse" i sig själv och inte veta än vad man gillar/inte gillar.

Men vet du, det viktigaste är att det faktiskt inte spelar någon roll! Använd den här tiden med att experimentera och upptäcka vad det är du gillar egentligen! 

Ingen ting är fel! I slutänden kanske du kommer fram till att det är tjejer du gillar eller båda eller bara killar. Oavsett är det ganska vanligt att man i just din ålder och under hela puberteten kan få känslor åt alla möjliga håll. Dina hormoner "lever ju rövare" just nu!

Oavsett om du idag skulle vara mest tänd på tjejer kan det ändra sig med tiden igen, och tvärt om.

Så bara njut nu av att det är spännande och mysigt med både killar och tjejer i din ålder! Du får så mycket rikare utbyte av att vara öppen för alla alternativ.

Som sagt, du är bara 14 du "ska" inte ens hitta din "riktiga identitet" än på några år om du är som de flesta! 😉

Kram och lycka till! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sachlover
1

tack för alla svar oh sånt, jag skulle inte h några problem med att vara bi men ska mer tid i framtiden och se vad som blir :)

Tjeja
0

Absolut!

Du är långt ifrån färdigutvecklad i ditt sexuella känsloliv än! 

Och även när man är vuxen kan läggningen variera över tid och man kan vara attraherad av olika under olika perioder i livet! 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.