Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 11778 ggr
Anonym
Anonym
0

Ojämna bröst

Hej.

Är en tjej på 19 år som har jätte stor skillnad på mina bröst, jag vet att brösten växer ojämt, men mina är jätte ojämna och jag skäms över det.

Finns det nått man kan göra (förutom operation) som gör att man kan lyckas få lite mindre skillnad på brösten iaf.

Kan säga måste ha E men det är på tok för stort för det andra bröstet som är C om inte även B det är mycket pinsamt och jag vill slippa det, vad kan man göra?

[Devya]
0

Är det faktiskt så stor skillnad som du säger? I ens huvud är det lätt att överdriva fast det i verkliga livet inte är så farligt som man tror.

Mitt högra bröst är mycket mindre än mitt vänstra - en storlek mindre om inte lite mer. Det tycks inte vara så ovanligt heller att det är på det viset.

Men om det sen är så pass stor skillnad som du säger så vore det ju inte omöjligt att få det fixat. Det du kan göra är ju att skaffa inlägg att lägga i den ena kupan då.

piotrr
0

Det är helt normalt, som du vet. Du har inte slutat växa ännu, så ge det tid. Jag menar jösses, människor både växer och krymper nästan hur länge som helst. :) 

Ett tips kan vara BH med löstagbar vaddering, där du bara använder vadden i den ena kupan, men min poäng är att det är väldigt tidigt för att överväga att försöka ändra brösten, även om du inte tänker på operation. 

Jag känner i alla fall inte till något som skulle kunna aktivt ändra storleken på ett bröst. Kost och träning och sådant lär väl påverka båda lika mycket, skulle jag gissa. :/

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Anonym
Anonym
0

#1 Ja tyvärr är skillnaden så illa annars hade jag inte brytt mig, bara låtit det vara

#2 Jag vet att jag inte vuxit klart ännu, men min bröststorlek har inte ändrats på 2 eller 3 år så jag blir lite orolig, vill inte ha denna stora skillnaden på brösten även fast jag vet att ojämna bröst är helt normalt.

Jag har förövrigt funderat på om kosten kan ändra storleken, men vet inte riktigt vad jag ska äta isf, äter kanska bra som det är, och tränar regelbundet, eller jaa det har ju slackat av nu i jultider men innan jul så tränar jag regelbundet och äter aldrig skräpmat eller onyttigt, Jo kanske nån få gånf max 5 gånger per år skulle jag vilja säga.

piotrr
0

Jag har fått för mig (citera mig inte!) att det har med vatten och vattenupptagning att göra jättemycket, men det finns så mycket rykten om det där med hur mycket vatten man skall dricka och hur mycket vatten som samlas i kroppen. Och vad skulle man göra åt det liksom, sluta dricka vatten i en månad och sedan dricka jättemycket? 

Det här har du säkert redan tänkt på, men du kanske kan prata med mor och kvinnliga släktingar om det kanske är något som ligger i släkten, något som går över eller om de har några erfarenheter av vad som kan göra det bättre.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

piotrr
3

PS: Du skriver att du skäms över det. Det hjälper väl inte att jag säger det, men DU HAR INGET ATT SKÄMMAS ÖVER. Du har inte gjort detta. Du har inte bestämt det. Du har inte gjort något fel och kan inte skämmas över att din kropp ser ut som den gör. 

Samtidigt förstår jag ju hur du menar, och du kan inte hjälpa hur du känner. Jag bara tänkte att det var bättre att jag sa något än att inte göra det. Det absolut bästa vore ju om vi (alla) bara kunde vara nöjda och glada över att vi är så många och olika och konstiga och speciella och fina på våra egna sätt. 

(Själv är jag småtjock, har fula öron och näsa och är finnig långt upp i 35-års-åldern. :P)

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

[Thiah]
3

Jag har lite mer än 1 kupa i storleksskillnad mellan brösten och ibland sätter jag ett såntdär geleaktigt inlägg i ena kupan för att jämna upp. Alltså ett inlägg som påminnner om ett bröst. Det funkar sådär och jag gör det oftast när jag har nån speciell blus på. 

Oftast orkar jag inte alls bry  mig utan går som jag är. Jag är lite för lat och bekväm för att orka hålla på värst mycket. 🙂

Anonym
Anonym
1

3 kosten kan inte få brösten att plötsligt bli jämnstora. Mina hade väldigt stor skillnad upp till 25 för att dedan jämna ut sig. De är fortfarande inte symmetriska men det är nästan ingen.