Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1540 ggr
maalle
0

Gravid?

Tror att jag hade ägglossning för ca. 10 dagar sedan, livmodertappen var större o hade vit flytning. Hade sex samma dag (äter p-piller sedan 6 år tillbaka). Jag vet att p-piller ska förhindra ägglossning o allt det där men känns inte som att den kanske gjorde det i mitt fall denna gång?

I alla fall, sedan någon dag efter ÄL så har jag haft ljusbruna flytningar, kommer mest när jag torkar mig o inte så att det "rinner", har aldrig haft detta förut. Märker inte av något annat än detta. 

Finns det en chans att jag är gravid o kan jag i nuläget testa eller är det alldeles för tidigt? Är ju nyår imorgon så vill gärna veta innan dess i så fall..

Tacksam för svar!

felzena
0

Har du skött dina p-piller så är det inte stor chans att bli gravid, men chansen finns. Är du osäker så är det bäst att ta ett gravtest för att få ett säkert svar. Man kan testa sig innan beräknad mens men risken finns att det visar negativt fast man är gravid.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

bohan85
0

Jag undrar hur du vet att livmodertappen var större??

Tina-A
0

P-piller är inte 100%, men du borde kunna testa med morgonurin och hoppas på det bästa. Helst ska man ju vänta ca 14 dagar efter ägglossning, men 11 dagar efter funkar för vissa höghormonare, tror ca 50% av alla kvinnor får ett korrekt resultat ca 3 dagar före beräknad mens.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]