Pstav - mer aptit?
Har någon av er med p-stav fått mer aptit? Jag själv har fått sjukt mycket mer aptit och gått upp nästan 30kg sen jag satte in min pstav för 3 år sen.. Det känns inte direkt normalt. Och jag vet inte varför jag inte tog ur den tidigare…
Hormonerna påverkar delvis suget eller hungern för många, det suger! :/ Man går ju inte upp på grund av staven, utan man måste ju då äta mer/sämre än man brukar göra för att gå upp. Men det förvärrar ju att man kanske blir mer sugen. Tyvärr är det ju "normalt" att gå upp så mycket. Det handlar ju om att du fått i dig fler kalorier än du brukar. Hade du ätit samma mängd utan pinnen så hade du ju gått upp lika mycket. Tråkigt!
#1 Ja BM sa det med. Så nu ska vi prova med spiral så kanske jag inte får lika mycket aptitökning som med staven. Hoppas det blir bättre iallafall. :)
#2 Jaa, lycka till! Koppar eller hormon? Jag hade hormon, och för min del var spiral och piller lika illa, trots att det inte borde vara det (har aldrig haft stav). Men jag är känslig för hormoner, så det borde inte vara samma för dig, förhoppningsvis!
#3 Det blir hormon för min del. Förhoppningsvis blir det bättre med byte, besök hos dietist samt träning :)
Jag har aldrig tagit ppiller så jag kan inte jämföra med nått just nu :/
#4 Okej, men rent generellt kan man säga att spiral är bland det bättre :) Dock hade jag skitont av den, men det är också individuellt.
Jag satte in min p-stav för ett årsedan snart. Jag har definitivt haft mer aptit både vad gäller mat i allmänhet och onyttigheter. Vanligtvis har jag haft bra matvanor tidigare, men nu har det blivit att jag ätit mer mat och definitivt mycket mer sötsaker. Dagen innan jag fick min p-stav gjorde min kille slut och jag blev väldigt ledsen, men vet inte om det berodde på det eller om det var p-staven som gjorde att jag ville äta mer.
Jag tror att jag kan hålla ätandet i schack om jag fokuserar på det och har motivationen och inte ger efter för lätt (det brukar vara ett av mina problem). Sedan tror jag att man vänjer sig vid de nya matvanorna och kanske man inte tänker lika mycket på mat. Det tänkte jag köra på iaf :)
#6 Kul att nån känner som mig :P Jag har alltid ätit bra och nyttigt men sedan staven så har jag käkat skit och mycket mer och blivit mycket mer sötsugen :/
Men jag hoppas det går över när jag bytt till spiralen :) Min BM trodde det iallafall så jag får väl hoppas på det.
Jag tyckte inte att det vart någon skillnad men vet andra som fått ökad aptit av diverse preventivmedel.
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~