Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1448 ggr
Anonym
Anonym
2013-12-18 11:35
0

Missfall?

Innan förra månadens mens hade jag och pojkvännen sex runt ÄL dock kom han inte i mig. 
Fick sedan en massa symptomer som illamående och spydde på morgonen, kunde inte äta vissa saker m.m. Min mage var extremt svullen på kvällarna. Sen fick jag mens, dock ganska kort och var inte alls smärtsam, hade ingen mensvärk över huvudtaget! Brukar alltid ha ganska så ont speciellt första dagen, andra dagen är värken borta. men inte denna gång, ingen mensvärk alls första dagen.. 

Fick sedan ingen ÄL efter mensen, brukar alltid se och märka när jag har ÄL väldigt tydligt. Hade inget denna gång. 
Fick min mens ungefär 1 dag tidigare än jag ska ha(dock brukar den alltid vara sen, minst 1-3 dagar sen varje gång.). Och har haft så fruktansvärt ont att varken ipren eller alvedon har hjälpt. Dessutom mådde jag riktigt illa hela tiden, kunde inte äta alls nästan, kände mig snurrig och blödde mer än jag brukar, speciellt andra dagen brukar de avta men inte denna mens, de va liksom lika mycket som första dagen. Andra dagen hade jag fortfarande jätteont och mådde illa, ipren hjälpte lite denna dag. 
Kan jag fått ett missfall? Min mens brukar alltid vara sig lik varje måndad.

Karmatarerskanise
2013-12-18 13:12
1

Är du orolig så kolla upp det.

PogoPedagog
2013-12-18 21:22
0

Det låter inte alls otroligt att det var ett missfall utifrån det du beskriit. Du bör kolla upp det i fall det var ett missfall så att allt verkligen kommit ut. 

Om mensen är annorlunda än den brukar någon mer gång kan det vara bra att ta ett test för säkerhets skull. När jag blev gravid förrsta gången var det precis som du beskrev, fick en kort blödning någon dag tidigt.

Anonym
Anonym
2013-12-19 12:00
0

Kan ett test fortfarande visa positivt om de är missfall? Problemet är att jag är bortrest i en annan stad och åker hem först på söndag..

Har fortfarande lite ont idag mest som ett magknip och igår kväll när jag spände mig så gjorde de ont i nedre delen av magen typ vid äggstockarna. Kändes som att jag inte kissat på flera timmar eller förstoppad typ så kändes de. Dessutom har jag behövt kissa ovanligt mycket sen mensen började, brukar i vanliga fall inte vara förändrad..

Trollhund
2013-12-19 12:54
0

Om du precis fått missfall lär ett gravtest visa posetivt eftersom det tar iaf någon dag innan den hormon som avstet reagersr på går ur kroppen. Hur länge efter ett missfall vet jag dock inte, någon annan som kan ha svar på det?