Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 3014 ggr
Anonym
Anonym
0

Underlivssvamp?

Jag har en liten "intim" fråga…

Det är såhär att jag misstänker att jag har underlivssvamp, men då jag egentligen inte vet speciellt mycket om "könsjukdomar" så tänkte jag höra lite med er, även om det är näst intill omöjligt att ställa diagnos via en text ;)

Jag har den senaste tiden haft väldigt mycket flytningar, men nu dom senaste dagarna har det istället övergått till tjocka & klistriga flytningar.

Jag kan inte påstå att det är illaluktande på något sätt, men det kan lykta lite "kryddigt" ibland.
Har heller ingen klåda eller liknande. Det är endast flytningarnas konsistens som är annorlunda.

Jag tänkte köpa receptfritt "svampmedel" från apoteket, men sen börjar man undra om det kan röra sig om en infektion eller något.
Jag såg att det finns egna tester man kan göra hemma, men det är inte helt gratis om man säger så ;)

Jag kan ju tillägga att jag är oskuld om det gör någon skillnad ^^

Någon som känner igen det och kanske har en aning om vad det kan vara?

BlackandBlue
0

jag kan inte säga vad du har men när jag har haft Svamp så har det svidigt så sjukt mycket i underlivet för mig att det varit som tortyr, men sen är det ju individullet alltså att alla får inte exakt samma symptom ;)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

exitingsvillemo
0

Hur ser flytningarna ut? Klara, färgade, sega, klumpiga, gryniga?

Flytningar vid Svamp brukar ofta se ut som keso ungefär, alltså gryniga och vitaktiga =) Svamp brukar också ge klåda i underlivet.

bonowme
1

För någon/några veckor sen kliade som saatan i underlivet och jag misstänkte att det var Svamp, men nu är den borta! 😃
Fick dock sår ett litet tag av all kliande och att kissa var som knivhugg down there och det var HEMSKT.

Läste att det inte är bra att ta svampmedel om man inte har Svamp, så man borde egentligen kolla upp om man verkligen har Svamp (vilket jag var för feg för att göra)

Och jag höll på att ramla av stolen när jag fick se priset på självtesterna, om det var billigare hade jag helt klart köpt!

/ Ellen Bajsnåmi

Anonym
Anonym
1

Herregud vad ni är snabba på att svara :D

#2 Färgmässigt är dom vita. Jag tror inte att dom är gryniga, men inget lätt att se.

#3 Det brukar jag få efter mensen, men blir det så "konstigt" då? :P

Jag kan ju tillägga att jag har haft liknande "symtom" tidigare, men det har förr eller senare försvunnit.
Då har jag inte besvärats, men nu när man bryr sig lite mer om killar så vill man ju vara "frisk" på alla ställen ;)

bonowme
0

Jag fick min precis innan mensan, det är något med hormoner and shit. 😛

/ Ellen Bajsnåmi

Anonym
Anonym
1

Om du är osäker tycker jag du ska söka upp gyn för en undersökning.
Du bör inte behandla för Svamp om det inte är det då det kan bli så att det till slut inte kommer verka när du väl får Svamp nån gång i livet.

Första gången jag hade Svamp så hade jag de typiska keso-flytningarna, extrem klåda och torrhet.
Just nu har jag Svamp igen ett år senare, jippi, och nu har jag endast klåda på klitoris (det är precis i början av svampen) så det skulle spridit sig och bli värre om jag inte tog hjälp direkt.

Så sök hjälp för är det Svamp och du endast är precis i början så kommer du få en riktig plåga när det blossar upp. Det är HEMSKT att ha..

Mitralis
0
Karmatarerskanise
0

Låter inte som Svamp. Så du bör inte behandla dig för det.

Karmatarerskanise
0

Låter inte som Svamp. Så du bör inte behandla dig för det.